Może to tylko badanie rynku i propozycji ofert? Oferty, które wpłyną okażą się zbyt duże lub nie będą czegoś spełniały i przetarg zostanie unieważniony. Ja bym radził mimo wszystko ostudzić te nasze (także i moje) utopijne wizje kolejowego eldorado do momentu wyłonienia firmy i podpisania umowy na roboty
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 329 Piwa: 19/2 Skąd: hamburg
Wysłany: 2015-07-31, 12:22
Do postu o rewitalizacji odcinka linii 181 (Kępno-Oleśnica) dodam:
Cytat:
PKP IC postuluje też budowę odcinka Wieruszów – Sieradz wraz z modernizacją istniejących odcinków Sieradz – Łódź Kaliska i Oleśnica – Wieruszów, które utworzyłyby nowy, najszybszy ciąg w relacji Wrocław – Łódź. Ten projekt wielokrotnie był zresztą postulowany, m. In. Przez władze Wrocławia i województwa dolnośląskiego. Przewoźnik proponuje tez budowę nowego odcinka ze stacji Wrocław Brochów do linii w kierunku Oleśnicy. Byłby to dodatkowy „wlot” do węzła wrocławskiego, której zadaniem byłoby skrócenie dystansu pomiędzy (Łodzią) Oleśnicą i Wrocławiem Głównym, a także odciążenie odcinka Wrocław Mikołajów – Grabiszyn – Wrocław Główny.
Z SSP jeszcze trochę, prace trwają. Swoją drogą ostatnio zdewastowana została tarcza ostrzegawcza do tego przejazdu, a policjanci mają peron pod nosem, wystarczy wyjrzeć za okno. Ale wiadomo, lepiej jechać na wioskę pod sklep z alkomatem...
Gwoli ścisłości najlepszą ofertę złożył DOLKOM
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=133739¬iceIdentity=5544&expired=0
Najbardziej racjonalnym powodem tak szybkiej reaktywacji wydaje się możliwość objazdu 355. Nie ma komu i czym tam jeździć jeśli chodzi o przewozy pasażerskie. Chyba że powstanie coś na wzór południowej grupy zakupowej w której w skład będzie wchodzić Dolnośląskie, Wielkopolskie i Łódzkie które kupią jakieś spaliniaki i będą latać w większości swojej trasy pod drutem Natomiast linia łącząca Wieruszów z Sieradzem wydaje się kompletnym absurdem w perspektywie bardziej realnej budowy (jakby nie patrzeć węglowej) linii Bełchatów-Wieluń.
Data dodania: 2015-08-19
Spore utrudnienia czekają na podróżujących przecinającą kilka województw trasą Kępno – Wieluń – Tarnowskie Góry. Pociągi na półtora miesiąca zastąpione zostaną autobusami, które będą jechać nawet o ponad godzinę dłużej. W autobusach może być też tłoczno, zwłaszcza w najpopularniejszych kursach dowożących rano do Tarnowskich Gór i odwożących popołudniu do mniejszych miejscowości.
Wchodząca w życie 1 września ogólnopolska korekta rozkładu jazdy pociągów oznacza w regionie łódzkim nie tylko duże utrudnienia w samej Łodzi, ale także na obrzeżach województwa. Przez półtora miesiąca zamknięta będzie bowiem łącząca Wielkopolskę, Łódzkie, Opolskie i Śląskie linia nr 181 na dwóch odcinkach. W wyniku tego na całym czynnym w ruchu pasażerskim fragmencie z Herbów Nowych do Kępna pociągi zostaną zastąpione komunikacją autobusową.
– Kolejowa komunikacja zastępcza za pociągi relacji Kępno/Wieluń Dąbrowa – Tarnowskie Góry – Wieluń Dąbrowa/Kępno funkcjonować będzie w okresie od 1 września do 17 października – precyzuje Anna Piotrowska, rzecznik oddziału łódzkiego Przewozów Regionalnych.
Podróż o połowę dłuższa
– Uruchomienie komunikacji autobusowej spowodowane jest robotami prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury, PKP PLK. Całodobowa przerwa w ruchu na linii nr 181 obowiązywać będzie na odcinkach Wieluń Dąbrowa – Pątnów Wieluński oraz Panki – Herby Nowe – wskazuje przedstawicielka przewoźnika. PKP PLK prowadzi tam szereg drobniejszych prac, w okolicach Herbów Nowych remontowany będzie jednoprzęsłowy wiadukt.
PR uruchomią tam pięć par kursów, w tym jedynie dwie wykonywane także w soboty i niedziele (analogicznie do aktualnego grafiku kursów kolejowych). Jeden z codziennych autobusów pojedzie w wydłużonej relacji Tarnowskie Góry – Kępno, pozostałe dojadą jedynie do Wielunia-Dąbrowy. Dość znacznie wydłuży się czas przejazdu, np. na podstawowym odcinku Wieluń Dąbrowa – Tarnowskie Góry z ok. 1 godz. 50 min. do ok. 2 godz. 40 min. W związku z tym np. poranny kurs dowożący do pracy do Tarnowskich Gór na szóstą odjedzie z Wielunia o nieco abstrakcyjnej godzinie 2:38. Pojedyncze kursy Kępno – Tarnowskie Góry – Kępno będą natomiast jechać ponad 3,5 godziny zamiast niecałych 2,5.
Jedyne TLK ominie Wieluń przez Kluczbork
Pewnym problemem może okazać się pojemność autobusów. Choć peryferyjna linia nie generuje sumarycznie wielkich potoków, kursy dowożące na zmianowe godziny pracy w Tarnowskich Górach i połączenia odwozowe w kierunku przeciwnym na ogół są zapełnione bardzo mocno – frekwencja przekracza w nich często 100 osób. Tymczasem autobusy, jakie będą realizować kursy na zastępczej linii, mają mieć tylko co najmniej 50 miejsc siedzących i kolejne 18 stojących. Co prawda Przewozy Regionalne zastrzegły w zamówieniu możliwość uruchomienia dodatkowych kursów w razie dużego zapotrzebowania, ale może to wymagać bardzo szybkich decyzji o zwiększeniu obsługi.
Zmienioną trasą pojedzie natomiast jedyny obsługujący 25-tysięczny Wieluń pociąg dalekobieżny – TLK „Noteć” z Katowic do Bydgoszczy. Ominie on Krzepice, Wieluń i Wieruszów, kierując się do Kępna przez Lubliniec i Kluczbork. PKP Intercity nie uruchomi dodatkowej komunikacji zastępczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum