No i najważniejsze, jak zwykle, nie odniosłeś się do najważniejszego zarzutu naciągania faktów (sugestia odnośnie konta w ING), tylko do tego z czego masz jakąś szansę się wykręcać.[/quote]
Wolałbym aby Zbiegie zapoznał się ze szczegółami sprawy wówczas jeśli uzna to za stosowne odniósł się do tematu. Myślę że tak będzie najrozsądniej.
Problem opisany przez ze mnie może dotyczyć każdego z mieszkańców naszego miasta. Jest na tyle poważny że część rodzin planuje sprzedaż domów, skarżenie miasta o odszkodowanie i wyprowadzkę z Wielunia.
Uderz w stół a uderzą Cię w brzuch. Niestety cokolwiek bym nie napisał na tym forum starając się wywarzyć słowa tak by nikogo nie zaatakować a wyrazić jedynie swoją prywatną opinię to zaraz jestem wiązany z jakimś interesem i pracą jaką wykonuję. Każdy jest moim klientem - jedni obecnymi, inni przyszłymi a jeszcze inni byłymi i do każdego człowieka w tym mieści jak się chce to można dopisać historyjkę ze mną związaną. Wczytaj się jeszcze raz w mojego posta dokładnie, napisałem tam m.in."w pewnych kwestiach po prostu przesadzasz, a to nie przysporzy Tobie popleczników a wręcz odwrotnie, mogą uznać Cię za oszołoma". Nie po to to napisałem aby Cię zaatakować tylko po to aby pokazać, że kręceniem z faktami daleko nie zajedziesz, bo znajdzie się taki kitor czy inny użytkownik, który upewni pozostałych czytających a nie piszących (a jest ich spora grupa), że próbujesz manipulować opinią społeczną i zamiast zdobyć poparcie dodatkowe stracisz tych co Cię popierali lub Ci kibicowali.
Co do meritum to oczywistym jest, że jeśli byłoby prawdą, że ktokolwiek miałby ingerować w moją własność robiąc parking pod moimi oknami próbując zabrać mi kawałek działki to bym skutecznie i stanowczo zareagował.
Podobnie mam swoje zdanie na temat organizacji ruchu ale tu pewnie jest sporo ludzi, którym stan obecny bardzo odpowiada i szanuję ich zdanie.
Zbiegie - z przykrością stwierdzam że nie odniosłeś się w żaden merytoryczny sposób do zdarzeń które opisałam. Na forum wypowiadam tylko swoje opinie.
Wysłałem Ci na prw zaproszenie do zapoznania się dokumentację abyś mógł rzetelnie ocenić problem - niestety nie dostałem od Ciebie odpowiedzi.
Czy mam rację czy też nie - wstrzymałbym się na Twoim miejscu z osądami. Myślę że dowiemy się w najbliższym czasie.
Praktycznie ukończono łącznik miedzy ulicami Agrestową i Sadową na Osiedlu Stare Sady. Ładnie to wygląda.
Jest jednak "ale". Nadmiar ziemi z budowy, a właściwie ziemia wymieszana z resztkami z budowy (gruz, kawałki kostki brukowej, kamienie, zniszczone obuwie i rękawice budowlane i wszelkie inne śmieci) rozprowadzono na łące za osiedlem (dotychczas miejsce zadbane przez Miasto).
I ciekawe rozwiązanie: miejsca parkingowe wytyczone wzdłuż nowo powstałej ulicy oznaczono dwojako: część linii wyznaczono tradycyjnie - czerwowo-brunatną kostką, a część oznaczono farbą w podobnym kolorze imitując kostkę brukową. Czyżby firmie budującej łącznik zabrakło czerwonej kostki?
_________________ Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.
I ciekawe rozwiązanie: miejsca parkingowe wytyczone wzdłuż nowo powstałej ulicy oznaczono dwojako: część linii wyznaczono tradycyjnie - czerwowo-brunatną kostką, a część oznaczono farbą w podobnym kolorze imitując kostkę brukową. Czyżby firmie budującej łącznik zabrakło czerwonej kostki?
Z tego co ja widzę to kostką wytyczono na prostym odcinku drogi tam gdzie kostka jest równo ułożona i nie pocięta, a farbą wytyczono na łuku tam gdzie kostka jest ułożona pasami aby mogła dopasować się do łuku. Teraz jestem tylko ciekaw czy te namalowane będą odmalowywać co jakiś czas
Ciekawe ile miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych przewidział inwestor/projektant.
Nowa ustawa nakazuje wyznaczanie takich miejsc, jednak szerokość miejsc postojowych nie wskazuje na to aby inwestor/projektant się tym przejmował. Pewnie będzie tak jak na Placu Legionów, wąziutkie miejsce z krawężnikiem tak aby za łatwo nie było wystawić wózka (i tylko z jednej strony - z drugiej już stoją inne auta) , ewentualnie (od strony poczty) można "radośnie" śmigać po jezdni bo na plac prowadzą schody a da przejścia dla pieszych kawałek jednak jest, jeden plus tego miejsca: blisko do parkometru jednak i tak krawężnik, dodatkowo parkowanie za free to i po co bliskość parkometru.
Ulica Zielona w Wieluniu po remoncie z nową organizacją ruchu
Przy targowisku miejskim w Wieluniu zaczęła obowiązywać nowa organizacja ruchu
Zmieniły się zasady pierwszeństwa ruchu na skrzyżowaniu ulic Zielonej i Broniewskiego. Wcześniej było tak, że kierowcy dojeżdżający Zieloną od strony Joanny Żubr musieli ustępować na skrzyżowaniu pojazdom wyjeżdżającym z Broniewskiego. Teraz Zielona na całej długości jest drogą z pierwszeństwem. Nowa organizacja ruchu weszła w życia w środę, 8 lipca.
Przypomnijmy, że ulica Zielona na odcinku od skrzyżowania z ul. Joanny Żubr do ul. Broniewskiego przeszła w latach 2014-2015 kompleksowy remont. Nierówne betonowe płyty zastąpiła nawierzchnia asfaltowa, a przy jezdni urządzono 140 miejsc parkingowych. Powstały też nowe chodniki i zjazdy do posesji z kostki oraz oświetlenie. Inwestycja kosztowała ponad 800 tys. zł.
Czy ktoś się orientuje kiedy w pełni zostanie otwarty łącznik między ulicami Agrestową a Sadową na Os. Stare Sady? Minął z górą miesiąc od ostatnich poprawek na nowym odcinku, a na jego krańcach nadal stoją zapory z zakazami wjazdu nagminnie omijane przez kierowców (i nie dziwota, bo odcinek ma wszystkie oznaczenia pionowe i poziome więc praktycznie nadaje się do ruchu). Czy są jakieś przeszkody w udostępnienieu ulicy do ruchu? Czy coś się jeszcze zmieni? Może jeszcze drobna przebudowa albo coś podobnego?
_________________ Optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.
W przypadku nowej drogi gdzie organ wydający decyzję zezwalającą na budowę (pozwolenie na budowę lub decyzję zezwolenia na realizację inwestycji drogowej) nałożył na inwestora obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie procedura wygląda następująco:
Krok 1: wpis kierownika do dziennika budowy o zakończeniu budowy
Krok 2: inwestor (lub w jego imieniu kierownik budowy - tak jest w tym przypadku) składa do sanepidu i straży pożarnej zawiadomienie o zakończeniu budowy; powyższe mają 14 dni na zajęcie stanowiska, opinia pozytywna lub brak zajęcia stanowiska umożliwia dalszy tok procedury. Zawiadomienie zostało złożone około 3-4 tygodni temu
Prawo budowlane napisał/a:
Art. 56. 1. Inwestor, w stosunku do którego nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego, jest obowiązany zawiadomić, zgodnie z właściwością wynikającą z przepisów szczególnych, organy:(...)
4) Państwowej Straży Pożarnej
o zakończeniu budowy obiektu budowlanego i zamiarze przystąpienia do jego użytkowania.
Organy zajmują stanowisko w sprawie zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym.
2. Niezajęcie stanowiska przez organy, wymienione w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, traktuje się jak niezgłoszenie sprzeciwu lub uwag.
Krok 3: inwestor (lub w jego imieniu kierownik budowy) składa do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie wraz z inwentaryzacją geodezyjną oraz oświadczeniem o braku sprzeciwu sanepidu i straży pożarnej, dziennikiem budowy etc. - wniosek został złożony z załącznikami ponad tydzień temu.
Krok 4: Kontrola obowiązkowa prowadzona przez PINB. PINB przeprowadza kontrolę obowiązkową w terminie do 21 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Krok 5: Wydanie przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Ostateczność decyzji umożliwia eksploatację obiektu.
Starosta wydając decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej musiał w tym przypadku nałożyć obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie gdyż wybudowano nową drogę z ilością miejsc postojowych większą niż 10 (nie ma dowolności interpretacji zapisów ustawy).
Termin otwarcia zależy teraz tylko i wyłącznie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Najbardziej prawdopodobne jest otwarcie z ~ 2-3 tygodnie.
Koledzy pięknie piszecie o drogach, a o nowych budynkach cisza. Nie ma w Wieluniu nowych inwestycji, nowych obiektów budowlanych 3D :570: . Może sponsor zawiesił finansowanie aktywności?.http://wielun.biz/images/smiles/570.gif
Ponieważ przy wjazdach na osiedla znajdują się oznaczenia często lekceważone przez kierowców (albo pieszych), podaję ciekawego linka, pod którym możecie przeczytać i przypomnieć sobie bądź dowiedzieć się czym różnią się od siebie strefa zamieszkania, strefa ruchu i droga wewnętrzna. Na pewno ta wiedza się nam przyda Polecam!
Wysłany: 2016-03-24, 15:49 Przebudowa ulicy Roosevelta nie ułatwi dojazdu do cmentarza
Cytat:
Przebudowa ulicy Roosevelta w Wieluniu jeszcze się nie zakończyła, a jej nowy kształt już budzi kontrowersje
Mieszkańcy liczyli, że skoro już ratusz wydaje duże pieniądze na remont, to dojazd do cmentarza stanie się łatwiejszy. Wygląda jednak na to, że będzie jeszcze gorzej, bo zlikwidowano zatoczkę, na której do tej pory mogły się mijać się auta.
Ulica stanowi jedyny dojazd do cmentarza od strony kaplicy, gdzie są też parkingi. Komunikacja jest utrudniona szczególnie w okresie Wszystkich Świętych. Choć ulica jest wąska, to można parkować samochody po jej północnej stronie. Gdy wzdłuż Roosevelta stoi sznur aut, pojazdy jadące z dwóch stron jednocześnie nie są w stanie się minąć.
Grupa mieszkańców bezskutecznie postulowała, aby zlikwidować chodnik po jednej stronie w celu poszerzenia ulicy. Teraz obawiają się, że po zakończeniu robót ratusz wprowadzi całkowity zakaz zatrzymywania na Roosevelta. Urzędnicy zapewniają jednak, że nie ma takich planów.
Z pewnością z remontu drogi będą zadowoleni piesi. Nie dosyć, że po obu stronach ulicy są budowane nowe chodniki, to jeszcze zostaną one przedłużone prawie do samego cmentarza. Do tej pory na końcowym odcinku Roosevelta były tylko dziurawe pobocza, na których tworzyły się kałuże. W ramach inwestycji zrobiono też odwodnienie ulicy. Całość kosztuje 382 tys. zł, roboty mają się zakończyć do końca czerwca.
Zbudują łącznik Moniuszki-Staszica. Ruch pójdzie przez osiedle
Dzielnica handlowa w rejonie dworca PKS w Wieluniu zyska nowy dojazd. Łącznik miał uchodzić do Popiełuszki, ale skończy się na Staszica
W tym roku miasto przedłuży ulicę Chopina, przy której znajduje się kilka marketów handlowych. Powstanie króciutka droga, ale o strategicznym znaczeniu, bo diametralnie zmieni komunikację w tej części miasta. Odciążone zostaną ul. Moniuszki i plac Jagielloński (przy sądzie), a głównym szlakiem dla klientów stanie się przebiegająca przez osiedle domów jednorodzinnych ulica Staszica. Zarazem zostanie ona wyremontowana.
Plan przedłużenia ul. Chopina ma już długą historię. Pierwotny zamysł był taki, żeby zrobić przebicie aż do Popiełuszki. Zmieniono jednak koncepcję i łącznik skończy się na Staszica. Wykonawca budowy nowej drogi oraz remontu ul. Staszica (od zjazdu na dworzec autobusowy aż do Głębokiej) jest już wybrany. Jest to jedna z większych inwestycji miasta w tym roku i będzie kosztować 929 tys. zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum