Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 55 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: wies
Wysłany: 2014-08-19, 00:45
centurion napisał/a:
Wszędzie dobrze gdzie nas niema ja akurat pół roku temu opuściłem śląsk. Tam miałem do pracy 5 km tu mam 33. Tam za godz mialem 19 brutto plus dodatki socjale i premie często 2 wypłata tu mam 13 i jak nieobetna to 300 premii. Ale koncowa kalkulacja wychodzi podobnie. Tu nie mam takich oplat i przedewszystkim spokojne życie. Zależy kto co lubi ale niestety z praca nie do konca trafilem. Dalej szukam w utrzymaniu ruchu nowych technologiach i nowych projektach.
Byłem na tych "nowych technologiach" i szczerze powiem, że nie wiem jak rozumieć to pojęcie. Może w Wieltonie są one nowe...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2012 Posty: 75 Piwa: 3/1 Skąd: Stąd
Wysłany: 2014-08-22, 19:42
Nie bede sie tu rozpisywal o tej firmie jak tu jest ze oh i ah . Ale z tego co widac i slychac to sie ma produkcja marnie, brak zamowien , ktore byly realizowane do Rosji , Ukrainy , Bialorusi oraz Litwy . Ciekawe co na to zarzad , ktory twierdzi , ze jest dobrze???
Ale klasę patronacką sobie fundują... Pewnie absolwentów będą przykuwali łańcuchami do maszyn, żeby za darmo odpracowali 15 lat poniesionych przez Wielton kosztów nauki...
Będą nowe miejsca pracy w Wieltonie. Firma otrzymała zezwolenie na działalność w ŁSSE
Niepozorny dokument w szarej okładce z numerem 172, który zarząd Wieltonu odebrał 9 października podczas uroczystości w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, to przypieczętowanie inwestycji wartej 30 milionów złotych i prawie 30 nowych miejsc pracy.
Zezwolenie z rąk wicepremiera, ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego odebrali Jarosław Andrzej Szczepek – prezes Zarządu Wielton S.A., wiceprezes Tomasz Śniatała i wiceburmistrz Wielunia Janusz Pamuła.
Podczas uroczystości w siedzibie ŁSSE, połączonej z piknikiem integracyjnym dla inwestorów i partnerów strefy, wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński wyraził swoje zadowolenie, że wśród firm otrzymujących zezwolenia są przedsiębiorcy zagraniczni, ale największą radość budzi obecność w tym gronie firm krajowych. Jako wzór firm z powodzeniem szukających nowych rynków zbytu wymienił właśnie
Wielton. Zwrócił uwagę na odważną, aktywną działalność spółki w odległych krajach.
W sumie w ŁSSE wręczono 22 zezwolenia na działalność w ramach strefy. Inwestorzy zainwestują łącznie 1 065 902 195 PLN i utworzą prawie 1800 nowych miejsc pracy.
Dla Wieltonu to drugie zezwolenie na działalność w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Poprzednie – na działalność produkcyjną, handlową i usługową – firma otrzymała w 2007 roku. W ramach nowego zezwolenia, Wielton realizując projekt inwestycyjny rozbuduje swoje moce produkcyjne o nowoczesny park maszynowy dzięki któremu wzrośnie efektywność produkcji i zatrudnienie o 30 osób.
W nawiązaniu do raportów bieżących nr 4/2014 oraz 32/2014 dotyczących zawartej przez Wielton S.A. ("Spółka", "Emitent") umowy z COBOUW POLSKA Sp. z o.o. ("Wykonawca") na zaprojektowanie i budowę obiektu produkcyjno-biurowego dla potrzeb Centrum Badawczo-Rozwojowego, Serwisu i Działu Handlowego ("Umowa"), Zarząd Spółki informuje, iż w dniu 5 listopada 2014 roku przesłał do Wykonawcy pismo ("Pismo") w sprawie rezygnacji z przystąpienia do drugiej części przedmiotu Umowy, tj. zrealizowania prac budowlano-montażowych na podstawie projektu budowlanego, a tym samym rozwiązania Umowy. Powyższe podyktowane jest zmianą sytuacji ekonomicznej, która w sposób istotny utrudnia realizację inwestycji z Wykonawcą. Spółka prowadzi obecnie szereg działań mających na celu umocnienie pozycji Spółki i rozwój sprzedaży na rynkach Europy Zachodniej w reakcji na obecną sytuację makroekonomiczną i geopolityczną, m.in. w Rosji i na Ukrainie. Mając na uwadze przeprowadzone analizy dotyczące zaangażowania kapitałowego i organizacyjnego Spółki wynikającego z prowadzonych działań, realizacja projektu "Utworzenie Centrum Badawczo-Rozwojowego w zakresie innowacyjnych środków transportu" ("Projekt") może odbyć się w zmienionym zakresie i alternatywnej lokalizacji. W ramach Projektu, pod warunkiem uzyskania zgody Ministerstwa Gospodarki, realizowana byłaby budowa dwóch nowych budynków samego Centrum Badań i Rozwoju bez dodatkowych obiektów towarzyszących tj. Serwisu i Działu Handlowego oraz modernizacja pomieszczeń biurowo – laboratoryjnych w istniejącym budynku Spółki. Budowa nowych budynków oraz rozbudowa i modernizacja istniejących pomieszczeń miałaby miejsce na terenie zakładu produkcyjnego Wielton S.A. Zmianie uległby również termin zakończenia Projektu na 31 grudnia 2015 r. oraz sumaryczna kwota wydatków kwalifikowanych, która ze względu na ww. rozwiązania uległaby obniżeniu. Zarząd Spółki podkreśla, iż wszystkie przedstawione powyżej zmiany nie wpłyną negatywnie na możliwość osiągnięcia przewidywanych celów Projektu i nie stanowią zasadniczej modyfikacji Projektu. Realizacja Projektu w ww. zakresie uwarunkowana jest akceptacją propozycji przez Ministerstwo Gospodarki oraz przeprowadzeniem ponownego postępowania ofertowego dotyczącego wyłonienia wykonawcy projektu i robót budowlanych zgodnie z wymogami stawianymi przez Ministerstwo Gospodarki. Do dnia przekazania niniejszego raportu Spółka nie otrzymała informacji od Ministerstwa Gospodarki ustosunkowującej się do ww. propozycji zmian w sposobie realizacji Projektu. Mając powyższe na uwadze Spółka nie widzi w chwili obecnej możliwości realizacji Projektu na warunkach określonych w Umowie z Wykonawcą. W ocenie Spółki okoliczności rozwiązania umowy wpisują się w zapisy Umowy umożliwiające jej rozwiązanie przez Spółkę bez naliczania kar umownych. Wartość Umowy z Wykonawcą nie przekracza 10% kapitałów własnych Spółki.
Witam,
zainteresowałem się stażem rocznym dla absolwentów w firmie Wielton. Dzwoniłem, rozmawiałem. Całkiem miło wspominam. Pensja + obiad w zakładzie pracy. Praktyki mają odbywać się w dziale R&D, w dziale konstrukcyjno-technologicznym itp.
Oferta wygląda na niezwykle ciekawą. Ale to co przeczytałem w internecie wprowadziło mnie w przerażenie. Czy aktualnie też jest tak tragicznie? Jak to się ma do stażystów? Dowiedziałem się, że praca od poniedziałku do piątku, 8-16:30.
Ale czy faktycznie jest tak źle? Może ktoś odbywał takie praktyki. Warto? W teorii chyba warto. Co by nie było, to jednak rok doświadczenia do wpisania w CV, nawet gdyby nie podpisali umowy na koniec stażu. To jednak z rocznym doświadczeniem w Wielton, nie powinno być problemu ze znalezieniem w razie czego pracy.
Można poprosić o jakieś wstępne opinie, bo jestem przerażony i nie mam pojęcia co robić?
Mariusz Golec został nowym prezesem Wieltonu. Zgromadzenie Spółki zdecydowało też o wypłaceniu dywidendy
Dotychczasowy wiceprezes Wieltonu - Mariusz Golec został powołany przez Radę Nadzorczą na stanowisko prezesa spółki. Dotychczasowemu prezesowi - Andrzejowi Szczepkowi, który kierował Wieltonem od 2010 roku wygasła umowa. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Wieltonu:
„Zmiana warty w Wieltonie jest efektem naturalnego procesu przygotowywania następcy na stanowisko Prezesa Zarządu. Mariusz Golec, od 16 lat związany z Wieltonem jako Wiceprezes Zarządu, posiada dogłębną wiedzę na temat spółki, jej produktów i obszarów działalności. Mariusz Golec jest ekspertem w dziedzinie procesów zarządzania i produkcji oraz innowacyjności, co ma szczególne znaczenie dla dalszego zwiększania konkurencyjności spółki. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Łódzkiej oraz podyplomowych studiów MBA z Zarządzania Przedsiębiorstwem na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu”.
W poniedziałek Zwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki podjęło również decyzję o wypłacie dywidendy z zysku netto spółki Wielton, który w ubiegłym roku 2014 wyniósł ponad 30 mln zł. Na wypłatę dywidendy przeznaczono prawie 14,5 mln zł, czyli po 24 gr na akcję. Pozostała część zysku będzie kapitałem zapasowym spółki. Zmienił się też skład Rady Nadzorczej spółki. Powołano do niej prof. dr hab. Waldemara Frąckowiaka oraz prof. Tadeusza Uhla. Nowi członkowie Rady Nadzorczej będą wspierać Zarząd w rozwoju innowacyjności oraz ekspansji zagranicznej. W skład 8-osobowej Rady Nadzorczej spółki Wielton wchodzą ponadto: Przewodniczący Rady Nadzorczej, Paweł Szataniak, Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Ryszard Prozner, Sekretarz Rady Nadzorczej, Krzysztof Półgrabia, Członkowie Rady Nadzorczej Mariusz Szataniak, Krzysztof Tylkowski, Członek Niezależny Piotr Kamiński. Ze składu Rady Nadzorczej został odwołany Andrzej Podsiadło. Tadeusz Uhl - profesor zwyczajny Akademii Górniczo-Hutniczej, założyciel i Prezes spółki EC Grupa - grupy 14 firm z obszaru R&D, w Radzie Nadzorczej Wieltonu będzie doradzał w obszarze dalszego rozwoju innowacyjności. Prof. Tadeusz Uhl jest kierownikiem Katedry Robotyki i Mechatroniki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ma na swoim koncie ponad 600 publikacji naukowych oraz kilkadziesiąt patentów krajowych i międzynarodowych. Członek Amerykańskiego Stowarzyszenia Inżynierów Mechaników, Towarzystwa Mechaniki Eksperymentalnej (SEM) oraz przewodniczący Polskiego Towarzystwa Diagnostyki Technicznej. Prof. dr hab. Waldemar Frąckowiak, ekspert w obszarze fuzji, przejęć oraz międzynarodowych projektów inwestycyjnych, będzie wspierał rozwój grupy Wielton na rynkach zagranicznych. Waldemar Frąckowiak, profesor zwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jest pomysłodawcą, założycielem i kierownikiem Katedry Inwestycji i Rynków Kapitałowych na tej uczelni. Waldemar Frąckowiak jest również założycielem i partnerem zarządzającym spółki Grant Thornton. W minionych latach pełnił funkcję prezesa oraz członka zarządu bez uprawnień wykonawczych w takich spółkach, jak KGHM Polska Miedź SA, BZ WBK Bank SA oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Autor ponad 300 publikacji naukowych i prasowych. Alumn Harvard Business School, członek European Capital Market Institute w Madrycie, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego oraz Kapituły Fundacji Rozwoju Rachunkowości przy GPW w Warszawie SA.
Źródło
Uwaga! Poszukujemy kierownika wydziału produkcyjnego.
Osoba na tym stanowisku będzie, m.in.: odpowiedzialna za organizację pracy, bezpieczeństwo, szkolenia, system pracy, utrzymanie systemu jakości, nadzór nad realizacją planu produkcyjnego, podejmowanie inicjatyw zmierzających do poprawy jakości, wydajności oraz eliminacji niekorzystnych zjawisk, wdrażanie nowych procesów i rozwiązań produkcyjnych.
Idealny kandydat powinien posiadać m. in.: min. 5-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym w zakładzie produkcyjnym, praktykę we wdrażaniu nowoczesnych systemów organizacji produkcji oraz w optymalizacji procesów,
wykształcenie wyższe, znajomość j. angielskiego na poziomie dobrym, bardzo dobrą znajomość zagadnień technologicznych, produkcyjnych oraz utrzymania ruchu, umiejętność zarządzania dużą grupą pracowników.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 55 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: wies
Wysłany: 2015-10-22, 18:39
Mile widziana, a wymagana to pewna różnica. Każdy potrafi być elastyczny, ale musi mieć ku temu właściwą motywację ("kierunek brama" już nie motywuje). Na wieluński rynek zamierza wkroczyć kolejny gracz.Być może zmotywuje to pracodawców do szacunku wobec ludzi którzy pracują na ich konto
Wysłany: 2016-02-14, 17:56 Centrum Badawczo-Rozwojowe firmy Wielton już otwarte
Cytat:
Ponad 22 mln złotych kosztowało wybudowanie Centrum Badawczo - Rozwojowego w firmie Wielton w Wieluniu. Na ten cel spółka otrzymała ponad 9 mln złotych unijnego dofinansowania. Wczoraj uroczyście otwarto Centrum i tym samym Wielton ma też jako jedyny podmiot w tym zakresie status Instytutu Naukowego. Na uroczystość przybyło kilkudziesięciu dziennikarzy z mediów ogólnopolskich i lokalnych, a także tych zajmujących się branżą transportową. Nie zabrakło przedstawicieli samorządu województwa, powiatu i gminy Wieluń, a także ośrodków naukowych z Gliwic, Łodzi i Warszawy, jak również firm współpracujących z Wieltonem i agend rządowych. Prezes Mariusz Golec, podsumowując swoje wystąpienie, spuentował je stwierdzeniem: Rozpoczynamy innowacje!
- Myślę, że Wielton, jeżeli chce być tam, gdzie chce być, a chce być w wielkiej trójce producentów naczep, a może następnie w wielkiej dwójce, to nie ma innej drogi. Musi być innowacyjny i to nie tylko produktowo, ale także procesowo. Podejściem do samego procesu produkcji, podejściem do całego pojazdu, czyli nie tylko pojazdu jako pojazdu, ale do całego rozwiązania. Czyli musimy patrzeć na ten pojazd holistycznie i patrzeć nie tylko na koszty produkcji i cenę sprzedaży, ale także na koszty eksploatacji, bo te właśnie koszty są dla klienta bardzo ważne. I dlatego musimy ruszyć z innowacją. I musimy być innowacyjni, żeby w przyszłości móc powiedzieć, że nie jesteśmy firmą już tylko europejską, ale również globalną. To Centrum Badawczo – Rozwojowe, które otwarliśmy, popycha nas mocno do przodu. Daje nam ono nie tylko możliwości rozwoju produktowego, rynkowego i technologicznego, ale także tego rozwoju związanego ze współpracą z uczelniami wyższymi, uczelniami technicznymi. To jest wspaniała platforma do tego, żeby właśnie pielęgnować i rozwijać tę współpracę między nauką a przemysłem. Chcemy dzięki temu Centrum być takim magnesem tutaj w Wieltonie w Wieluniu, który przyciągnie ciekawych ludzi, młodych inżynierów głodnych sukcesu, doktorantów i profesorów. Przyciągnie ich tutaj po to, żebyśmy mogli wspólnie pracować nad nowymi rozwiązaniami a potem te nowe rozwiązania mogli sprawdzać na tym stanowisku badawczym. Bo to Centrum Badawczo – Rozwojowe to nic więcej, jak zapewnienie sobie solidności wykonania produktu i jego niezawodności wykonania, a także 100% pewności, że klient jeździ dobrym, trwałym produktem przez długie lata.
Dyrektor Działu Badań i Rozwoju w Wieltonie, Maciej Kaczor podkreślał, że to jeden z dwóch tak nowoczesnych w tym zakresie Instytutów w Europie:
- Udało nam się wdrożyć nowe urządzenia badawcze. Jest to jedno z najnowocześniejszych i największych urządzeń w Polsce, a drugie w Europie. Możemy badać nasze pojazdy, możemy wdrażać je na rynek. Wiemy, że będą trwałe i niezawodne oraz bezpieczne dla naszego klienta. To jest coś niewyobrażalnego, ale faktycznie tak jest. Ta masa sejsmiczna w podziemiach Centrum jest skomponowana z betonu i stali. Waży 600 ton i podpiera ją 26 poduszek powietrznych. My inżynierowie, jak usłyszeliśmy w pierwszym podejściu, że to jest taka masa i będzie podparta tylko 26 poduszkami, to też mieliśmy chwile zwątpienia, ale jak widzimy, udało się. Masa jest podniesiona 5 cm nad podłożem. Izoluje całe urządzenie badawcze od zewnętrznych budynków. Tak że jesteśmy zadowoleni i pełni optymizmu, że produkty będą bardzo dobre. Możemy tu badać nie tylko tzw. naczepy z siodłem, ale również możemy badać przyczepy z obrotnicą, przyczepy centralne. Możemy wywierać różnego rodzaju naciski na siłowniki i dzięki temu mamy bardzo dużo możliwości. Mogą być tutaj również badane takie pojazdy, jak autobusy i inne pojazdy, które jeżdżą po naszych drogach. Ale to jest przyszłość. Takie badanie jednego pojazdu, żeby go dobrze zbadać i odwzorować okres 3-5 lat na drogach, to na tym stanowisku badawczym możemy to zrobić w ciągu 2 miesięcy. Najpierw chcemy pobadać nasze pojazdy, żeby mieć pewność swojego produktu i żeby zanieść tę satysfakcję do klienta.
Wśród osób, które otrzymały wyróżnienia od zarządu Wieltonu z podziękowaniami za współpracę przy realizacji projektu, znalazł się m.in. dyrektor Departamentu Innowacji i Przemysłu Ministerstwa Rozwoju, Jerzy Majchrzak:
- Myślę, że dla naszego rządu i Polaków to jest taki ważny sygnał, że polska firma, która rozpoczęła działalność 20 lat temu i w ciągu tego okresu w sensie poziomu technicznego, marketingowego i organizacyjnego, to jest pierwsza piątka Europy. I potrafiła nie tylko zrobić to w Polsce, ale również wychodzi, aktywnie przejmując firmy w zachodniej Europie, które często mają stuletnią historię. I to oznacza, że ta firma jest naprawdę na najwyższym światowym poziomie. I co jest u niej bardziej cennego, że nie stanęła w miejscu. Uruchomienie Centrum świadczy o tym, że firma ma świadomość, że musi się dalej rozwijać w oparciu o badania i rozwój. I to laboratorium, które w pewnym sensie jest taką kwintesencją wszystkich badań, bo można powiedzieć, że naczepa składa się z kół, plandeki i konstrukcji oraz zawieszenia. Ale wszystko to trzeba sprawdzić w jednym miejscu. I oni mają urządzenie drugie w Europie, które umożliwia spełnienie tego wszystkiego. I można powiedzieć, że naczepa, która wyjedzie z Wieltonu, jest bezpieczna w 100%. Przykład Wieltonu to jest taka perła, gdzie wydaliśmy te unijne środki w sposób najlepszy z możliwych. Te pieniądze dofinansowały firmę, która jest w rozwoju, która bez tych środków miałaby ciężko, aby takie laboratorium wybudować. W związku z tym to oznacza, że wspieranie tego typu firm tymi środkami przynosi znakomite rezultaty. I można powiedzieć, że buduje najbardziej innowacyjne części naszej gospodarki. Super!
Podziękowania za współpracę, której efektem jest powstanie Centrum, otrzymał również przewodniczący Rady Nadzorczej Wieltonu, Paweł Szataniak, który uważa, że ten rok dla firmy jest bardzo ważny:
- Na pewno ten rok dla Wieltonu jest bardzo ważny i czeka wszystkich pracowników dużo pracy, bo ze względu na to, że 2015 rok był bogaty w takie duże wydarzenia, jak inwestycja w zakup spółki francuskiej oraz zakup aktywów we Włoszech i oczywiście budowa i oddanie do użytku Centrum Badawczo – Rozwojowego, to praca całego ubiegłego roku. I automatycznie też ponoszenie wydatków. Ten rok mamy na to, aby wziąć i skonsolidować grupę. Po to, aby te zakupy czy inwestycje przekuły się w jeszcze lepsze wyniki finansowe i to jest na ten rok największy cel postawiony zarządowi Wieltonu przez Radę Nadzorczą. Trzeba mimo wszystko poprawić wyniki.
W imieniu marszałka województwa łódzkiego, Witolda Stępnia podziękowania z rąk prezesa Mariusza Golca odebrała członek zarządu województwa, Joanna Skrzydlewska, która podkreślała olbrzymi rozwój firmy:
- Ja podczas przemowy zacytowałam mojego ulubionego menadżera Steva Jobsa, który powiedział, że innowacja odróżnia lidera od naśladowcy. I myślę, że właśnie firma Wielton jest takim przykładem, jak zostać liderem nie tylko na rynku lokalnym, ale także na rynku europejskim i światowym. Ogromnie się cieszę, że ta inicjatywa w postaci Centrum Badawczo – Rozwojowego powstała na terenie województwa łódzkiego, bo to podnosi prestiż naszego województwa. To również buduje naszą konkurencyjność wobec innych województw naszego kraju. Ale przede wszystkim nam samorządowcom zależy na jak najlepszej współpracy i pomocy, aby to Centrum spowodowało lepszą współpracę między biznesem a światem nauki, bo to jest bardzo ważne i istotne, aby te produkty tworzone przez Wielton były jak najlepszej jakości, bo temu to Centrum ma służyć. Życzę, aby firma zrealizowała wszystkie swoje cele, które sobie postawiła na najbliższy czas. Aby była tym liderem nie tylko na rynku europejskim, ale również światowym. Tego im serdecznie życzę.
Specjalne podziękowania otrzymał właściciel firmy Techmibud z miejscowości Kule w gminie Kiełczygłów, Mirosław Kołodziejczyk, który był wykonawcą inwestycji, choć przed nim nie podjęły się tego wyzwania o wiele większe firmy budowlane:
- To było dla mnie bardzo duże wyzwanie, ponieważ do tej pory nie prowadziłem tak dużej inwestycji. Z początku nie mogłem uwierzyć, że ja mogę tak duże wyzwanie podjąć i je realizować. A przecież duże firmy nie chciały się tego podjąć. A jednak podjąłem się wyzwania i pozytywnie się budowa zakończyła. Najbardziej dla mnie krytyczny moment budowy był wtedy, gdy zdjęliśmy po zabetonowaniu części podziemnej szalunki i modliłem się, żeby nie przedostała się woda z zewnątrz, ale tak się nie stało i teraz można tam się nawet ogrzewać w słońcu. Ja w tę budowę włożyłem dużo swojego zdrowia, bo często musiałem tu być nawet przez kilkanaście godzin dziennie.
Podziwu dla osiągnięć Wieltonu nie ukrywał burmistrz Wielunia, Paweł Okrasa, a liczba wyprodukowanych w ciągu 20 lat 60 tys. naczep zrobiła na nim ogromne wrażenie:
- Ja też patrzę na to z takiego punktu widzenia, że to będzie wejście marki Wielton oraz Wielunia na zupełnie inny poziom działalności gospodarczej. Dlatego że w tej chwili Wielton nie jest tylko firmą, która produkuje i sprzedaje, ale również pracuje nad innowacjami i całą tą sferą naukową związaną z produkcją i budową naczep. Jak wiemy, w tym Centrum pracuje już 40 inżynierów wysokiej klasy, a mają być kolejne przyjęcia. Będzie też przyjeżdżać tu dużo gości związanych z tą branżą i będą oglądać to Centrum. I dam tutaj takie porównanie, że Wieliczka ma kopalnię soli, którą przyjeżdżają odwiedzać turyści, a my swoich gości będziemy mogli przywozić i pokazywać Centrum Badawczo - Rozwojowe firmy Wielton. Ta liczba wyprodukowanych w ciągu 20 lat 60 tys. naczep bardzo mnie zaskoczyła. Ponieważ ja pamiętam 1997 rok, gdy podjąłem pierwszą pracę w banku i wówczas byli prezesi Wieltonu, czyli pan Ryszard Prozner i Krzysztof Tylkowski, oni przynieśli biznesplan w związku z chęcią budowy hali produkcyjnej i konkretnych maszyn. Ten biznesplan polegał na tym, że w ciągu roku firma docelowo miała produkować 250 sztuk naczep. My byliśmy sceptyczni, bo uważaliśmy, że to jest niemożliwe. Okazało się, że życie przerosło nasze ówczesne oczekiwani i jakieś obawy. I ten dynamizm rozwojowy spółki jest tak duży, że można mówić o dużym sukcesie. Wielton wykorzystał też globalizację, której się baliśmy, bo uważaliśmy, że zaleją nas firmy zachodnie. Okazało się, że firma z Wielunia, z polskim intelektem i z polską myślą inżynierską oraz menedżerską potrafiła wykupić firmy we Włoszech i Francji. Nic tylko być dumnym i cieszyć się z tego, że Wieluń potrafi, a ludzie z Wielunia potrafili wejść na tak wysoki szczebel prowadzenia biznesu, który nie odbiega od tego, co mają firmy zagraniczne. Choćby to, że jest to marka nr 3 w Europie, to już o czymś świadczy. Tak że duma i chwała dla właścicieli i prezesów spółki.
Słowa uznania dla zarządu Wieltonu i Rady Nadzorczej przekazywał również starosta wieluński, Andrzej Stępień:
- To, co robi Wielton dla Wielunia, powiatu i rozwoju lokalnej społeczności, jest nie do przecenienia. Zakład pracy, który daje zatrudnienie dla 1200 osób i dba o to, aby przyszłość zakładu była prorozwojowa. Aby kadry były kształcone już wcześniej i myślę tutaj o klasach patronackich w Zespole Szkół nr 2, którą prowadzi powiat. Firma rozwija się i stawia na nowoczesność i innowacje. Możemy w ten sposób śmiało powiedzieć, że Wielton to marka i chluba Wielunia. Możemy się szczycić, że mamy takich wspaniałych menadżerów, bo tu ją tworzyli mieszkańcy Wielunia, czyli Ryszard Prozner i Krzysztof Tylkowski. Oczywiście na przestrzeni 20 lat zmieniała się forma właścicielska, ale to cały czas jest firma polska, która ma teraz wspaniałych liderów w postaci przewodniczącego Rady Nadzorczej, Pawła Szataniaka i prezesa, Mariusza Golca. I oni kreują rozwój tej firmy i patrzą razem w jej przyszłość.
Wczoraj podczas konferencji prasowej mogliśmy się też dowiedzieć, że Wielton, największy w Polsce i jeden z największych w Europie producentów naczep i przyczep, powołał w Niemczech spółkę zależną Wielton GmbH, której celem będzie sprzedaż produktów i zapewnienie opieki serwisowej grupy na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Zdaniem wieluńskiego producenta rynek niemiecki ma przed sobą ogromny potencjał rozwoju. W perspektywie 3-5 lat zarząd zakłada dynamiczny rozwój Grupy Wielton w regionie z potencjałem sprzedaży powyżej 1500 sztuk rocznie.
Źródło
Wielton obiera kierunek na Afrykę. Powstanie montownia naczep w Abidżanie
Po zdobyciu pozycji trzeciego producenta naczep w Europie Wielton chce rozwijać się na rynku afrykańskim. Powstanie montownia na Wybrzeżu Kości Słoniowej
Abidżan jest największym miastem na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Wieluńska Grupa Wielton zainwestuje tam ponad 1,5 mln euro w budowę obiektów, w których będzie montować swoje produkty. Zarząd firmy powołał już spółkę zależną Wielton Africa. To kolejny etap zagranicznej ekspansji wieluńskiego potentata w produkcji naczep, który niedawno obchodził 20-lecie. Skąd pomysł, żeby obrać kurs na Afrykę? Władze spółki przekonują, że jest to bardzo atrakcyjny rynek dla inwestycji zagranicznych ze względu na planowane na szeroką skalę inwestycje infrastrukturalne, gospodarcze i społeczne oraz polityczne reformy.
- W Afryce powstaną tysiące kilometrów nowych dróg, porty, lotniska i elektrownie. Jednym z beneficjentów tego infrastrukturalnego rozwoju będzie branża transportowa. Na fali inwestycji znacznie wzrośnie zapotrzebowanie m.in. na naczepy, przyczepy, wywrotki i inne pojazdy, jakie Wielton ma w swoim portfolio - argumentuje prezes Wieltonu Mariusz Golec.
Wielton sprzedaje pojazdy w 35 krajach, a po drogach całego świata jeździ ponad 65 tys. pojazdów z logo wieluńskiej spółki. Ostatnie dwa lata działalności wyniosły Wielton na trzecią pozycję w swojej branży w Europie i dziewiątą na świecie. Inwestycja na terenie jednego z krajów Zachodnioafrykańskiej Unii Gospodarczej i Monetarnej (UEMOA) pozwoli zwiększyć sprzedaż na obszarze całej Afryki. Celem jest osiągnięcie sprzedaży rocznej na poziomie tysiąca sztuk w ciągu najbliższych lat. Realizacja projektu pozwoli również na uzyskanie pomocy publicznej - zwolnienia z podatku dochodowego przez siedem lat oraz innych udogodnień.
- W ostatnich latach Afryka stała się jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gospodarczo części świata. Bodźcami, które rozpędziły afrykańską gospodarkę, był surowcowy boom, a wraz z nimi ofensywa chińskich inwestorów - dodaje prezes Golec.
W Wieluniu firma zatrudnia ok. 1.200 pracowników. Po dużych zakupach w 2015 r. w Europie firma posiada teraz także zakład produkcyjny we Francji oraz dwie montownie - na terenie Włoch i Rosji. Spółka mocno stawia na innowacje. W Wieluniu uruchomiła własne centrum badawczo-rozwojowe. Jego budowa kosztowała ponad 22 mln zł i była dotowana przez Unię Europejską. Jest to jedyny w Polsce, a drugi w Europie tego rodzaju symulator do testowania naczep.
Abidżan na Wybrzeżu Kości Słoniowej nie jest obcy władzom Wielunia. Oba miasta są członkami Międzynarodowego Stowarzyszenia Miast Orędowników Pokoju. W pierwszych dniach września 2016 r. Wieluń był gospodarzem zgromadzenia ogólnego Stowarzyszenia i zawitał do nas wtedy m.in. zastępca gubernatora Abidżanu. Zrodził się pomysł, aby zorganizować misję gospodarczą do Afryki. Jak to widzi burmistrz Paweł Okrasa? Czytaj w "Naszym Tygodniku", piątkowym dodatku do "Dziennika Łódzkiego".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum