Kto tam będzie jeździł tą obwodnicą? Ostatnio parę razy jechałem na Wrocław starym korytem i osobówek praktycznie zero. Tylko lokalne rejestracje. Odnośnie taboru ciężarowego: czy viatoll jest już pewny?
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2015-04-05, 10:17
Viatol wchodzi od końcówki czerwca
Cytat:
W chwili obecnej systemem viaTOLL objętych jest 2917 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad. 30 czerwca tego roku ma dołączyć do niego kolejne 251 km tras. Rozporządzenie w tej sprawie zostało już przygotowane przez Radę Ministrów, trwają też uzgodnienia publiczne dotyczące dokumentu.
Wśród dróg ekspresowe, które zostaną w tym roku włączone do systemu znajdują się między innymi odcinki drogi S8 Wieluń Łask i Jeżewo – Choroszcz. Oprócz tego do systemem viaTOLL zostaną objęte następujące odcinki dróg: S3 Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna, S5 Rydzyna – Korzeńsko, , S11 Poznań Północ – Poznań Tarnowo Podgórne, S17 Jastków – Kalinówka, S61 Raczki – Suwałki Południe oraz S69 Bielsko-Biała Komorowice – Bielsko-Biała Mikuszowice.
Po objęciu tych tras systemem viaTOLL łączna długość dróg krajowych objętych elektronicznym systemem poboru opłat wzrośnie do 3161 km, w tym 1073 km stanowić będą autostrady, około 1277 km drogi ekspresowe, a około 812 km – drogi krajowe innych klas.
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2015-06-21, 13:36
Na marginesie, Niedzielsko nie istnieje od 1989 roku...
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Wysłany: 2015-08-12, 16:34 Wieluń będzie miał obwodnicę, ale potrzebuje jeszcze jednej
Cytat:
– Nową obwodnicę przejedziemy nawet w 10 minut – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Zalewski, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Łodzi. Prace na trasie, w ciągu drogi DK-74, omijającej Wieluń idą zgodnie z harmonogramem. Termin zakończenia budowy to połowa 2016 roku. Jednak ta droga nie wyprowadzi całego tranzytu z miasta.
Wszystko zgodnie z planem
Droga ma zostać oddana do ruchu w przewidywanym terminie. – Prace na budowie obwodnicy Wielunia przebiegają bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Zasadniczo trudno mówić o jakichś utrudnieniach – mówi Maciej Zalewski. – Ze względu na bardzo bogaty archeologicznie teren wciąż prowadzone są prace w tym zakresie. Przewidywany termin ich zakończenia to 21 sierpnia – dodaje.
Cała trasa ma mieć 13,24 km długości. W jej ciągu mają powstać trzy węzły, Biała, Raczyn i Jodłowiec. Wykonawcą projektu jest konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Inwestycja ma wartość 177,9 mln zł, a prace rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku i mają trwać 19 miesięcy od ich rozpoczęcia.
Obwodnica odkorkuje miasto
Głównym celem inwestycji jest przerzucenie ruchu z centrum na obwodnicę. – Jeśli chodzi o korzyści wynikające z wybudowania nowej trasy, to przede wszystkim będzie to poprawa komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców Wielunia i terenów przyległych, a także zdecydowane skrócenie czasu podróży na trasie Piotrków Trybunalski – Wrocław – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” rzecznik łódzkiej GDDKiA. – Ominięcie tłocznego centrum miasta powinno dać oszczędność, zależnie od pory dnia, od piętnastu minut nawet do godziny. Pokonanie tego odcinka z maksymalną dozwoloną prędkością (100 km/h) powinno zająć około 10 minut – dodaje.
– Najważniejsze jest zmniejszenie ilości pojazdów przejeżdżających przez Wieluń. Przeniesienie ruchu na obwodnice ułatwi poruszanie się po naszym mieście – mówi wiceprzewodniczący rady miejskiej w Wieluniu, Franciszek Dydyna. – W niektórych miejscach prace budowlane powodują niewielkie utrudnienia ale wszyscy wiemy, że trzeba przeczekać czas budowy, żeby zyskać lepszą drogę – przyznaje Dydyna.
Wieluń liczy na kolejną obwodnicę
Obwodnica cieszy mieszkańców Wielunia ale nie rozwiązuje wszystkich problemów. – Droga nie wyprowadzi wprawdzie całego ruchu tranzytowego z centrum miasta jednak w znacznym stopniu poprawi sytuację i odciąży miasto w relacji wschód-zachód (ciąg obecnej drogi krajowej nr 74) – wyjaśnia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Maciej Preś, naczelnik wydziału inwestycji i rozwoju w urzędzie miasta w Wieluniu. – Problemem pozostaje brak rozwiązania komunikacyjnego na osi północ-południe czyli w ciągu DK-43 i DK-45 a także najbardziej obciążonej ruchem drogi wojewódzkiej 486. Problem tym większy iż zarówno droga krajowa nr 43, 45 jak i DW-486 biegną przez centrum miasta, a w ich ciągu w dużym zagęszczeniu znajdują się mocno obciążone ruchem skrzyżowania, najczęściej wyposażone w sygnalizację świetlną – dodaje.
Władze miasta próbują działać na własną rękę. – Nie liczymy że w budżecie centralnym szybko znajdą się pieniądze na kolejną obwodnicę Wielunia, dlatego we własnym zakresie projektujemy kręgosłup komunikacyjny w tej relacji, coś w rodzaju drogi średnicowej, łączącej poszczególne obszary miasta a mijającej centrum. Projektowana droga, prowadzona w terenie miejskim i posiadającym jak na Wieluń wysokie parametry będzie dużym obciążeniem finansowym na etapie realizacji. Koszt inwestycji wstępnie szacujemy na 50-60 mln złotych. Gminie trudno będzie udźwignąć to zadanie bez zewnętrznego dofinansowania – informuje Maciej Preś.
Projekt przewiduje budowę 20 obiektów inżynierskich. Należą do nich wiadukty, przejścia dla zwierząt, przejazdy gospodarcze i mosty. Dodatkowo wykonawca ma zadbać o urządzenia ochrony środowiska, zieleń, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, oświetlenie, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej oraz przełożenie miejscami koryta rzeki. Do tego ma zostać wykonane ok. 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.
Budowa obwodnicy północnej Wielunia sukcesywnie posuwa się do przodu. Wykonawca realizuje kontrakt z nawiązką
W okresie zimowym plac budowy bynajmniej nie świecił pustkami. Roboty posuwały się do przodu, choć rzecz jasna w ograniczonym zakresie. W tym czasie odbyły się też dwie rady budowy.
- Pogoda sprzyjała prowadzeniu niektórych rodzajów robót, szczególnie mostowych – mówi Marcin Molik, kierownik budowy obwodnicy Wielunia z ramienia koncernu Strabag.
Obecnie prace nabierają na intensywności, co widać już na węźle Raczyn. Kontrakt opiewa na prawie 178 mln zł. Roboty rozpoczęły się w marcu 2015 r. Wykonawca wyprzedza harmonogram prac, mimo początkowych problemów, spowodowanych ratowniczymi badaniami archeologicznymi.
Obwodnica północna raz na zawsze rozwiąże problem ciężarówek na dawnej ósemce. Opłaty na S8 powodują, że część tranzytu nadal idzie przez miasto. Zgodnie z umową, trasa omijająca Wieluń powinna być gotowa najpóźniej w kwietniu 2017 r.
- Wszystko jest na dobrej drodze do wykonania inwestycji w terminie – zapewnia Marcin Molik.
Obwodnica Wielunia na finiszu. Zostały tylko prace wykończeniowe
Obwodnica Wielunia zostanie oddana do użytku zgodnie z planem, czyli najpóźniej do kwietnia - zapewnia wykonawca. Odbiory są na półmetku
- Obecnie, ze względu na pogodę, na placu budowy nic się nie dzieje. Ale też nie musi. Wszystkie najważniejsze roboty zostały zakończone. Zostało nam tylko trochę nasadzeń i innych drobnych prac wykończeniowych. Nie widzimy żadnych zagrożeń dla oddania obwodnicy w terminie. Do 1 kwietnia powinniśmy uzyskać pozwolenia na użytkowanie - zapewnia Tomasz Matuszewski, dyrektor kontraktu z firmy Strabag. Dodaje, że procedury odbiorowe są już na półmetku.
13-kilometrowa trasa na północ od Wielunia ściągnie ruch tranzytowy na osi wschód-zachód. W Wieluniu odciążone zostaną ulice Warszawska, Traugutta, Wrocławska. Opłaty na drodze ekspresowej S8 powodują, że sporo ciężarówek woli przeciskać się krajówką przez Wieluń. Za kilka miesięcy będą jeździć obwodnicą, zbudowaną w modelu skandynawskim - dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Na trasę będzie można wjechać na węzłach Biała, Raczyn i Jodłowiec.
Strabag ruszył z budową obwodnicy wiosną 2015 r. Zgodnie z zawartym kontraktem, inwestycja miała kosztować 178 mln zł. Budżet został jednak przekroczony i to niemało. Z oficjalnej strony projektu wynika, że wykonawcy wypłacono już 202 mln zł. Szef kontraktu tłumaczy, że wynika to z dodatkowych robót na podmokłych terenach.
- Okazało się, że potrzeba zrobić dużo więcej wzmocnień niż pierwotnie zakładano. Udało nam się jednak na tyle przyspieszyć roboty, że nie ma potrzeby wydłużania terminu zakończenia inwestycji - mówi Tomasz Matuszewski. Dodaje, że innych większych problemów na placu budowy nie było.
Podkreśla też, że bardzo dobrze układała się zarówno z lokalnymi władzami, jak i inwestorem, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przypomnijmy, że przed rozpoczęciem robót samorządowcy nie kryli obaw, że lokalne drogi zostaną rozjeżdżone przez ciężarówki transportujące materiały na obwodnicę.
- Opracowaliśmy plan organizacji ruchu, żeby nie eksploatować dróg lokalnych. I ten plan został zrealizowany. Zrobiliśmy własne technologiczne, korzystne były też lokalizacje kopalni - podsumowuje Tomasz Matuszewski.
Obwodnica Wielunia gotowa. Otwarcie trasy 30 marca
W czwartek, 30 marca, obwodnica północna Wielunia zostanie oddana do użytku. Trasa wyprowadzi poza miasto ruch tranzytowy na osi wschód-zachód.
Zanim trasa zostanie oddana do użytku kierowców, odbędzie się uroczyste otwarcie obwodnicy. Spotkanie na węźle Raczyn z udziałem VIP-ów zaplanowano o godz. 11.
Obwodnica wyprowadzi ruch ciężki z miasta na kierunku Wrocław-Warszawa (dawna droga krajowa nr 8, obecnie 74). Z powodu opłat na drodze ekspresowej S8 sporo ciężarówek woli przeciskać się krajówką przez Wieluń. Oprócz Wielunia, odciążone zostaną miejscowości Dąbrowa, Olewin i Sieniec.
Trasa na północ od Wielunia o długości ponad 13 km została zbudowana w popularnym w krajach skandynawskich modelu 2+1. Oznacza to dwa pasy w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Po obwodnicy będzie można się poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h.
Dostęp do obwodnicy zapewniają trzy węzły Biała, Raczyn i Jodłowiec. W ramach inwestycji powstało 20 obiektów mostowych, ronda, zatoki autobusowe i chodniki przy węzłach, a także 11 km dróg dojazdowych i serwisowych.
Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obwodnicę zbudował koncern Strabag. Roboty ruszyły wiosną 2015 r. Koszt inwestycji przekroczył 200 mln zł. Zgodnie z umową, budowa obwodnicy miała kosztować 178 mln zł, jednak okazało się, że konieczne są dodatkowe wzmocnienia na podmokłych terenach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum