W 2004 roku na rosyjskim rynku pojawił się nowy model, KALINA oferowany u nas od 2.11.2006. Cena od 32000 zł. Dane techniczne wersji przeznaczanych na nasz rynek znajdziesz tutaj. W wyposażeniu są dostępne m.in.: 2x AIRBAG, Centralny zamek, immobilizer, Elektryczne szyby, Podgrzewane siedziska, ABS, Radio.
KALINA prezentuje się tak:
Kombi (model 1117):
Parametry rosyjskich wersji:
Pojemność: 1596 cm^3
Moc maks.: 58KM/5600 obr/min
Maks. Moment Obr. 133Nm/2800 obr/min
Prędkość maksymalna: 160 km/h
0-100 km/h: 11,5s
Spalanie 90 / 120 km/h /miasto: 5,8/7,6/9,3 l/100km
Sedan (model 1118):
Parametry rosyjskich wersji (uwzględnia tylko różnice z wersją 1117):
Prędkość maksymalna: 170 km/h
0-100 km/h: 13s
Hatchback (model 1119):
Parametry rosyjskich wersji (uwzględnia tylko różnice z wersją 1117):
Prędkość maksymalna: 180 km/h
0-100 km/h: 13,5s
Zdjęcia z fabryki (m.in. linia montażowa) są tutaj
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2006-12-27, 17:24
świetne fotki z fabryki.
Jak to auto wypada w testach bezpieczeństwa?
Gregg Sparrow [Usunięty]
Wysłany: 2006-12-27, 19:20
Jak znam życie to "gniotsa nie łamiotsa"
midanle [Usunięty]
Wysłany: 2006-12-27, 21:41
majk-el napisał/a:
(...) Jak to auto wypada w testach bezpieczeństwa?
Tutaj jest artykuł, z którego "tyle o ile" coś rozumiem, bo w cyrlicy .
Test przeprowadzany przez autoreview.ru oraz producenta AvtoVAZ.
Z tego co byłem w stanie wyłapać, AvtoVAZ testowało KALINĘ z poduszkami powietrznymi. Fotki są ciekawe.
Wyniki:
Zderzenie czołowe - stopień ochrony:
autoreview.ru 5,6/16 pkt 35%
AutoVAZ 8,4/16 pkt 53%
Zderzenie boczne - stopień ochrony:
AvtoVAZ 13,5/16 pkt (84%)
Nie wiem na ile wytyczne pokrywają się z wytycznymi EuroNCAP, a niestety oni nie opublikowali Kaliny (prawdopodobnie nie przeprowadzali testów). W podsumowaniu autorzy podają tylko niektóre wyniki wg metodyki EuroNCAP.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2006-12-27, 22:07
nie przywiązywałbym wielkiej wagi do testów przeprowadzanych przez rosyjskie instytucje. Może zacekajmy na "europejskie" testy - wtedy będzie można zweryfikować ewentualną zasadność zakupu Kalinki!
midanle [Usunięty]
Wysłany: 2006-12-29, 01:15
Na zdjęciach w tamtym rosyjskojęzycznym artykule są dwie fotografie (niebieska kalina tutaj powiększenie oraz tutaj) na których samochód oklejono logiem EuroNCAP. Ja zatem pokuszę się o wniosek, że jednak testy robione w AvtoVAZ są testami zgodnymi ze specyfikajcą EuroNCAP (ale tylko te w AvtoVAZ).
Z tego co mi wiadomo dla Lanosa 1,4SE testy przeprowadzane w 1998 roku skończyły się wynikiem odpowiednio: 38% dla zderzenia czołowego, 61% dla zderzenia bocznego.
P.S.: Ja przepraszam, że artykuł jest po rosyjsku, ale nie można nic szczególnego znaleźć odnośnie bezpieczeństwa Kaliny w chociażby angielskim, a już o polskim nie wspomnę.
______________
Pozdrawiam!
Widocznie szukacie tam, gdzie nie trzeba. Bardziej na wschód proszę.
Zacznę od informacji odnośnie EuroNCAP. FAQ jest tutaj.
EuroNCAP jest przede wszystkim miedzynarodowym zrzeszeniem działającym pod belgijskim prawem, a ich głównym celem jest propagowanie poprawy bezpieczeństwa pojazdów. Posiadają laboratoria badawcze w następujących krajach: Francji, dwa w Niemczech, Holandii, Hiszpanii oraz UK.
Jak piszą w punkcie 13 swojego FAQ:
"Manufacturers have to design and test their cars to meet many more safety issues than are tested in the Euro NCAP tests. However they do use the Euro NCAP procedures as an in house target/standard for those aspects that we test."
czyli mniej więcej po naszemu:
"Producenci projektują i testują własne pojazdy celem gromadzenia znacznie większej ilości wyników/zagadnień/składników bezpieczeństwa niż tych które są testowane w EuroNCAP. Jakkolwiek w firmowych (wenwnętrznych) standardowych testach używają tych samych procedur dla zagadnień które my testujemy." Jak chcesz, to zajrzyj na FAQ EuroNCAP celem własnej interpretacji i przekonania.
Nigdzie nie napisałem, że testy były przeprowadzane przez EuroNCAP, lecz w trzeciej mojej wiadomości stwierdziłem, że jestem skłonny do potwierdzenia zgodności testów przeprowadzanych w AvtoVAZ ze specyfikacją, czy też procedurami EuroNCAP.
Na oficjalnej stronie producenta znalazłem artykuł traktujący o tym, że test wewnętrzny był wykonywany wg procedur EuroNCAP i Lada Kalina uzyskała 3 gwiazdki. Możemy co prawda dokonywać prób negacji stanowiska producenta, jednakże w mojej głowie nie mieści się taka możliwość by AvtoVAZ specjalnie naginał wyniki tych testów. Poza tym istnieje coś takiego jak deklaracja zgodności. Nawet w Rosji.
Testy wg procedur EuroNCAP nie muszą być tylko i wyłącznie przeprowadzane przez EuroNCAP.
Czekam za odpowiedzią od Polskiego dystrybutora Lady w tejże kwestii.
Jak będę miał czas, to przetłumaczę całość wywiadu. Jeżeli nie wytrzymasz, to sam sięgnij do słownika i zrzuć parę info tutaj.
______________
Pozdrawiam!
Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2006-12-29, 17:02
midanle napisał/a:
Widocznie szukacie tam, gdzie nie trzeba. Bardziej na wschód proszę.
Jakby co mogę posłużyć tłumaczeniem. Język nie sprawia mi kłopotów, nawet techniczny mogę tłumaczyć on line.
A tak na marginesie - auto niczego sobie zwłaszcza za tą cenę.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2006-12-29, 17:25
midanle - jeżeli dla Ciebie testy przeprowadzane przez AvtoZaz zgodnie z procedurami EuroNCAP oraz samo EuroNCAP są jednakowo miarodajne to po co wogóle EuroNCAP wykonuje takie testy i zamieszcza ich wyniki na swojej stronie? Przecież wystarczyło by aby ta instytucja ustanowiła zasady przeprowadzania testów i tyle.
Owszem - możemy uznać testy przeprowadzone w Rosji za zadowalające ale jak napisałem we wcześniejszym poście nie przywiązywałbym do nich wielkiej wagi.
midanle - napisałeś mi wiadomość na priv ale niestety nie doszła (nie wiadomo dlaczego)- poślij proszę raz jeszcze.
midanle [Usunięty]
Wysłany: 2006-12-29, 18:58
SPROSTOWANIE:
W tym zdaniu:
"Na oficjalnej stronie producenta znalazłem artykuł traktujący o tym, że test wewnętrzny był wykonywany wg procedur EuroNCAP i Lada Kalina uzyskała 3 gwiazdki."
dałem ciała, mowa jest o PRZYGOTOWANIACH do testów spełniających 3-gwiazdki EuroNCAP. 2004 rok.
Przepraszam! Moja wina!
FAQ pozostawiam bez zmian, nowszego nie ma.
Odnośnie testów, własne zdanie podtrzymuję, mam przypuszczenia, że jest wg procedur EuroNCAP. Muszę się zagłębić w ten pierwszy artykuł.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2006-12-29, 19:05
midanle - podeślij do alef - chętnie przetłumaczy.
midanle [Usunięty]
Wysłany: 2006-12-29, 19:12
mam tłumaczenie, czekam za zgodą alef na umieszczenie
Jeszcze raz przepraszam za ten incydent lekki.
[ Dodano: 2006-12-29, 19:30 ]
Tak więc tłumaczenie globalne alef wygląda tak:
"Z artykułu jasno wynika, że testy prowadzono w Rosji (AWTOZAZ) - 25 testów, we Francji w UTAC - 5 testów i w Szwecji (Autoliv) - 5 testów. Auto bez poduszek przy teście czołowym dostało tylko punkty karne, przy testach bocznych dostało 13,5 pkt na 16 możliwych. Przy testach z poduchami auto zebrało 5,6 pkt. Te punkty i punkty za testy boczne pozwoliły przekroczyć 17pkt co czyni je autem 3-gwiazdkowym wg klasyfikacji EuroNCAP. Auto jest porównywane z Loganem, który ma trzy gwiazdki. I tak: przy zderzeniu czołowym w Loganie drzwi kierowcy zmniejszyły się o 15mm, w Kalinie o 80mm, przy czym w Kalinie dały się otworzyć jedną ręką w Loganie nie. W obu samochodach kierownica obniżyła się o 15mm przy czym w Kalinie bez poduchy manekin połamał kierownicę. Po wystrzeleniu poduchy gaz z Kaliny "capił" w Loganie takiego zjawiska nie zaobserwowano. W jednym z 25 testów w Rosji poducha kierowcy nie zadziałała. Po tym incydencie zmieniono dostawcę poduszek - firmę estońską zastąpiła szwedzka. Nie zmieniono dotychczas dostawcy kierownic.
Konkluzja gazety:
samochód w zamyśle konstruktorów jest przeznaczony dla kobiet; panowie czy chcielibyście aby tym autem jeździły Wasze żony i córki?
To tyle dużego skrótu tłumaczenia
PS Artykuł z czasopisma Авторевю (Autoreview)"
Ja jeszcze poczekam na odpowiedź od dystrybutora łady i jak będą jakieś nowsze konkrety, to rzucę.
[ Dodano: 2006-12-30, 16:30 ]
Tak jak przetłumaczył alef, testy były przeprowadzane również we Francji. Konkretnie w UTAC:
"(...) we Francji w UTAC - 5 testów (...)"
W swoim FAQ EuroNCAP w 8 pkt pisze:
" Where are the crash tests performed?
Euro NCAP tests are performed by six laboratories around Europe. These include one based in France (UTAC in Montlhery), two based in Germany (ADAC in Munich and BAST in Bergisch Gladback), one in the Netherlands (TNO in Delft), one in Spain (IDIADA in Tarragona) and finally one in the UK (TRL in Berkshire)."
czyli po naszemu:
"Testy EuroNCAP są przygotowywane przez 6 laboratoriów w Europie. Uwzględniają one jedną siedzibę we Francji (UTAC in Monthery), dwie zlokalizowane w Niemczech (ADAC ...), jeną w Holandii (TNO), jedną w hiszpani i finalną w UK (...)
Zatem jednak Kalina była testowana przez EuroNCAP. Jak dla mnie wynik jest zachęcający. Tym bardziej porównując do Logana
__________
Pozdrawiam!
PS. Jeszcze raz alef dziękuję za tłumaczenie. Widocznie muszę się wziać bardziej za rozwój znajomości cyrlicy i przestać w końcu puszczać bełkot w tym języku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum