Ok, tak jak obiecalam, napisze po krotce jak to wygladalo, chyba jestem to Wam winna
1. Definicja "NORMALNY"
A)prawidłowy, odpowiadający normie, wzorcowy, znormalizowany
B) zwykły, przeciętny, najczęściej spotykany
C) zdrowy psychicznie, będący w pełni władz umysłowych, nie będący kaleką.
(def. Ze słownika „Wyrazów Obcych” PWN)
2. Na slajdzie byl przedstawiony wykres rozkładu normalnego + komentarz slowny "Dzieci odbiegające od normy- dzieci inne. W zależności od subiektywnej oceny obserwatora innośc dziecka będzie umieszczona w różnych pumltach tego konctinuum. Np wedlug jednej osoby dziecko genialne będzie umieszczone po stronie "+", a dziecko z zespołem Downa po "-".
Nie jest to kategoryczne i ostateczne, jest to jedynie odena jednej osoby!
3)Przyczyny "INNOŚCI":
->STEREOTYPY
->SUBIEKTYWNA OCENA
->NIEDOINFORMOWANIE
->DYSKRYMINACJA
+ komenatrz
4) Rodzaje "INNOŚCI"
a) behawioralna: objawiająca się w zachowaniu, ADHD, autyzm, dysleksja, dzieci aktywne, dzieci mniej aktywne, nieżmiałe, śmiałe, ale także dzieci jąkające się, mające problemy z arytykulacją
b) religijna : komentarz dotyczący dzieci jehowych
c) społeczna ( dziecko chłopskie, inteligenckie, geniusze, dzieci o szczególnych zdolnościach
+ komentarz z przykładami )
d) prawno-rodzinna (dziecko- sierota, z pełnej rodziny, pary homoseksualnej
+ komenatrz z przykładami)
e) fizyczna :
* wygląd (otyłe, za szczupłe, z trądzikiem, wysokie, niskie, piegowate, rude, z odstającymi uszami, noszące okulary lub aparat na zębach, leworęczne)
*choroby (niepełnosprawności ruchowe: na wozku, z protezami, nowotwory), dzieci które z powodu problemów z kregoslupem niemogące wykonywać ćwiczen na w-f.
f) narodowościowa (problemy z komunikacją- pzykład Emrey, kolor skóry, różnice kulturowe)
5) Reakcje na "INNOŚĆ"
A)REAKCJE OTOCZENIA NA „INNYCH” (wyśmiewanie, wykluczanie z grupy, wytykanie palcem, dyskryminacja, ubliżanie, agresja, zazdrość, litość, współczucie, próba pomocy, ciekawość)
B)REAKCJE „INNYCH” NA OTOCZENIE
- WYALIENOWANIE ( lęk, bezradność, zależność od innych, łatwość w reygnowaniu z wytyczonych celów, pesymizm w ocen aniu własnych umiejętności, nadmierny samokrytycycm, izolacja, trudności w nauce, wybuchy agresji, złości, bunt, oskarżanie bliskich o swoją inność
- REKOMPENSACJA (tolerowanie siebie i swoich niedoskonałości, aktywność, podkreśnie swoich walorów, zalet, mocnych stron, działaność pozaszkolnai szkolna, organozowanie czasu i zajęć, wybitne wyniki w nauce, udział w konkursach )
6) POMOC:
+ komentarz o pomocy bezinteresownej, niekoniecznie fachowej
a) NORMALIZACJA
b) INTEGRACJA- kształtowanie dzieci "innych" i normalnych wspólnie z uwzględnieniem ich potrzeb i umiejętności. Kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji dla inności poprzez wspólną zabawe, aktywnosc i co najwazniejsze rozmowe.
7) cytat :
„NORMALNOŚĆ JEST LINOSKOCZKIEM NAD OTCHŁANIĄ ANORMALNOŚCI”W.GOMBROWICZ
następnie był pokaz slajdów na których były umieszczone zdjęcia różnych dzieciaków, kilka fotek zamiezcze tutaj , gdy pokazało się ostatnie zdjęcie padły słowa:
"Może warto się zastanowić dlaczego nie traktujemy wszystkich dzieci jak dzieci? Dlaczego na starcie już przypisywane są im stereotypy, przyklejane etykiety? Chciałybyśby naszą prezentacją udowodnić wam, że pojęcie INNOŚCI nie istnieje, bo jak śpiewała M. Jeżowska "wszystkie dzieci nasze są" i w tym momencie z glosnikow wydobyly sie pierwsze slowa tej piosenki (i tu specjalne podziekowania dla Macka )
W wielkim skrocie w punktach napisalam co mniej wiecej bylo w prezentacji, nie padlo tu wiele komenatrzy dopowiedzianych do poszczegolnych punktow, ale zarys macie. Jeszcze raz Wszystkim, WIELKIE DZIEKUJE!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum