Wysłany: 2006-01-18, 20:17 Wszystko o drogach wojewódzkich w regionie
Ul. 18-go stycznia w Wieluniu nie dla ciężarówek? Być może niebawem pojazdy o masie przekraczającej 3,5 tony nie będą mogły przejechać tą ulicą na odcinku od skrzyżowania z Popiełuszki do Krakowskiego Przedmieścia. Ograniczeń w ruchu chcą mieszkańcy posesji i dyrekcja gimnazjum nr 1.
- 'Jest taka prośba użytkowników posesji, aby wyłączyć odcinek ulicy z ruchu ciężarowego, czyli powyżej 3,5 tony' - mówił w imieniu mieszkańców ul. 18-go stycznia w Wieluniu i dyrekcji Gimnazjum nr 1 Przewodniczący Rady Powiatu Krzysztof Owczarek podczas minionej 41-szej sesji Rady.
Chodzi o odcinek drogi wojewódzkiej od skrzyżowania z ul. Popiełuszki do Krakowskiego Przedmieścia.
To wąski odcinek drogi z ostrym zakrętem i ograniczoną widocznością. O zagrożeniach i utrudnieniach w ruchu na tym odcinku mówi się od wielu lat. - 'Teraz pojawiła się możliwość rozwiązania problemu' - dodał Przewodniczący Owczarek - 'Zostało wykonane skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Popiełuszki i jest możliwość skierowania tego ruchu ze strony Sieradza i Wrocławia w stronę Warszawy i przez ul. Popiełuszki na Częstochowę'.
Sprawa nie jest jednak tak prosta jak się z pozoru wydaje, na co zwracał uwagę obecny na sesji Andrzej Doliński, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Problem bowiem w tym, że organizacją ruchu kieruje Urząd Marszałkowski, co nie oznacza jednak, że problemu w ogóle nie da się rozwiązać. - 'Powołamy komisję bezpieczeństwa ruchu' - mówił. Trzeba bowiem zbadać możliwości i skutki ograniczeń w ruchu na tym odcinku drogi wojewódzkiej. Tranzyt przebiegałby wówczas zarówno drogami miejskimi, jak i krajowymi, a więc nie obędzie się bez współpracy z innymi jednostkami.
Burmistrz Wielunia Mieczysław Majcher już teraz zapowiedział wystąpienie do Urzędu Marszałkowskiego i Zarządu Dróg Wojewódzkich z wnioskiem o rozpotrzenie możliwości ograniczeń w ruchu ciężarowym. O ile jednak łatwo zorganizować przejazd od strony Działoszyna i Częstochowy w kierunku na Sieradz i Wrocław, o tyle trudniej bedzie z tranzytem w kierunku na Opole. Być może w tym celu wykorzystana zostanie ul. Częstochowska?
Rozstrzygnięcia w tej kwestii powinny zapaść w przeciągu najbliższych kilku tygodni.
ja tez juz kilka razy ciezarowki skutecznie utrudnialy mi przejazd... jednak troche zastanawia mnie organizowanie przejazdu na Opole przez Czestochowska - niby jest to mozliwe (w Popieluszki i dalej do Pilsudskiego przez Czestochowska) ale troche utrudni to znow ruch na tym wlasnie odcinku - a tam przeciez jest osiedle, przedszkole (ktore maja co prawda przenosic, ale jeszcze tego nie zrobili), jest kosciol, do ktorego wiele osob sie udaje, droga jest uczeszczana przez mieszkancow wielunskich osiedli, bo niedaleko przeciez jest siedziba Spoldzielni - ruch jest wiec i tak dostatecznie duzy... zawsze moga sie woweczas pojawic kolejne prosby o nie prowadzenie tranzytu wlasnie ta droga... najlepszym rozwiazaniem byloby zrealizowanie w koncu innej wielunskiej obwodnicy, ktorej czescia jest dzisiejsza Popieluszki... w planach ta droga prowadzi dalej na poludnie az do ul. Granicznej i 3 maja (mniej wiecej tak jak biegnie Polna)... problem w tym, ze kilku gospodarzy nie zgadza sie na poszerzenie drogi (bo musieliby sprzedac czesc swoich gruntow) i sprawa ciagnie sie juz ladnych pare lat... a pieniadze na ulice by sie znalazly, bo z tego co wiem miastu zalezy na tej drodze... no coz - pozyjemy, zobaczymy... w kazdym razie TIRy z 18-go stycznia od Popieluszki do Krakowskiego powinny zniknac
Miasto /Burmistrz/ oświadczał przy przebudowie krótkiego odcinka ul. Warszawskiej nieco ponad rok temu, informowało ze po wybudowaniu obwodnicy, ono przejmie tą drogę.
To będzie pewnie pierwszy przypadek w Polsce gdzie droga wojewódzka kończy się na drodze niższego rzędu, ( bo z pewnością nie urwą jej pod wiaduktem w okolicach Masłowic)
Sprawa rozchodzi się tu o odcinek obecnej ósemki od obecnego skrzyżowania z DW481 do skrzyżowania z DK45.
DW481 to droga o umiarkowanym natężeniu ruchu i jej przebieg przez miasto w mojej opinii jest wskazany.
Dzięki temu, iż droga będzie w administracji ZDW może doczekamy się modernizacji ostatniego, najwęższego odcinka od skrzyżowania z ul. Przemysłową do granic miasta wraz z wydzieleniem lewoskrętów, czyli poszerzeniem itd.…
A propos Warszawskiej nie wiecie w którym dokładnie jej miejscu ma powstać stacja PKN ORLEN BLISKA – ( bliska to się tanich stacji orlenu).
Czy ma ona powstać w miejsce istniejącej czy będzie to zupełnie nowy obiekt?
[ Dodano: 2007-01-12, 14:22 ]
Uprzedzam pytanie skąd to info o PKN :
OBWIESZCZENIE (2006-12-19)
Na podstawie art. 19 oraz 46 a ust. 5 ustawy z dn. 27.04.2001r. Prawo ochrony środowiska
(tekst jedn. z 2006r. Dz.U. Nr 129, poz. 902 ze zm. ), Burmistrz Wielunia informuje, że w dniu 20.11.2006r. została wydana dla PKN ORLEN S.A., decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko, polegającego na budowie stacji paliw nr 1397 usytuowanego na działce nr 154 położonych przy ul. Warszawskiej w Wieluniu.
Znak decyzji: GPR 6002/ 9 /05/06
[ Dodano: 2007-01-15, 17:07 ]
Cała DW481 (Wieluń – Łask) kwalifikuje się do przebudowy.
I przydał by się też węzeł z wjazdem na obwodnicę.
Wysłany: 2007-01-15, 17:14 Wszystko o drogach wojewódzkich w regionie
Przebudowa DW486 = "Wielka Improwizacja"
Z dokumentów przetargowych dotyczących przebudowy DW nr 486, czyli ul. 18-go Stycznia w Wieluniu,(odcinek od km 0+815 do km 1+470) wynika m.in. to iż nie uwzględniono między innymi włączenia ulicy Wołodyjowskiego do w/w.
( http://www.zdw.lodz.pl/przetargi.html ważne do 2007-02-16)
Pewnie czekają nas korekty już podczas realizacji.
Ważne ze dożyliśmy przebudowy
W najgorszym przypadku unieważnienie przetargu z powodu błędów w dokumentacji i konieczności poprawienia dokumentów, ale jestem przekonany ze do tego niedojdzie.
Po prostu dobudują ten wlot, ale to pociągnie za sobą dodatkowe koszty.
Największym problemem jest tam istniejąca sygnalizacja świetlna, która z pewnością będzie wymagała rozbudowy lub … likwidacji.
W innym przypadku zrobi się tam niezły bałagan.
Tutaj znowu projektowały dwie ekipy.
Jedna na zlecenie miasta zaprojektowała Wołodyjowskiego a druga przebudowę DW486.
Jednej i drugiej wyszło, co innego.
Wszystko to na pewno dobrze się skończy, ale te nieścisłości to znowu marnowanie publicznych pieniędzy.
[ Dodano: 2007-01-18, 14:59 ]
Nie każdemu chce się czytać obszerną, ale ogólnodostępną dokumentację przebudowy ulicy 18-stego stycznia w Wieluniu, czyli fragmentu DW486, Więc dokonam małego streszczenia.
1.Przebudowa dotyczy odcinka ulicy od ronda do pętli autobusowej.
2.Na odcinku ulica Malinowa – rondo po jednej stronie zostanie wymieniona podbudowa drogi (jak się jedzie w stronę centrum to na prawym pasie)
3.Na pozostałych fragmentach zostanie położona nowa nawierzchnia bitumiczna bez naruszania podbudowy.
4.Zostaną wymienione chodniki.
5.Kosztem miejsc parkingowych przy mlekoluksie zostanie wybudowana normatywna zatoka autobusowa (patrz mlekolux.jpg)
W planach nie ma.
1. Wjazdu na ulicę Wołodyjowskiego.
2. Zatok autobusowych w rejonie pizzerii Capri.
Załączam części newralgiczne projektu przebudowy w jpg`ach
[ Dodano: 2007-01-25, 20:19 ]
A jednak światła…….
Niestety przetarg unieważniono więc przebudowa się „odwlecze” o conajmniej pół roku.
W dokumentacji dostępnej na stronie ZDW poprawiono kilka błędów, ale największa niezgodnośc pozostała (skrzyżowanie z wołodyjowskiego – brak włączenia).
Jak tak dalej się będzie dalej to dróg szybko nie przebudujemy.
Ale węzła z obwodnicą w przypadku tej drogi nie będzie... zrezygnowano z niego na rzecz wydłużenia nieco obwodnicy... pierwotnie obwodnica miała rozpoczynać się na odcinku między Sieńcem a Olewinem, ale później zmieniono koncepcję i początek obwodnicy jak wiemy wyznaczono w okolicach Jodłowca... by zachować koszty na w miarę nie zmienionym poziomie zrezygnowano wówczas z węzła z drogą wojewódzką... tyle wiem...
co do ciekawostki jaką dostrzegłeś (droga wyższego rzędu kończy zakończy się na drodze niższej rangi) to sam zacząłem się zastanawiać... faktycznie byłoby to nieco dziwne...
Udało mi się znaleźć na stronie Wojewódzkiego Biura Planowania Przestrzennego w Łodzi jak ma wyglądać układ komunikacyjny wokół Wielunia po wybudowaniu obwodnicy.
Jednak są rozbieżności na jednej z map obecne ulice Warszawska i Głowackiego staną się drogą wojewódzką a na drugiej niestety nie.
Ale za to na drugiej widoczna jest tzw obwodnica wschodnia ( ten niebieski pas który nie pokrywa się z obecnym przebiegiem DK43 i DK45 przez Wieluń)
Ze strony UOKiK’u wywnioskowałem znowu, iż ten komunikat o budowie stacji PKN dotyczy właściwie rozbiórki i odtworzenia już istniejącej stacji.
Wysłany: 2007-02-06, 00:25 18-go Stycznia do remontu
Cytat:
Jest szansa, że jeszcze w tym roku rozpocznie się modernizacja ulicy 18-go Stycznia w Wieluniu. Inwestycja znalazła się w strategii opracowanej przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Dla Łodzi priorytetem pozostaje jednak dalsza budowa autostrady A2 i modernizacja dróg prowadzących do głównych węzłów na autostradzie.
O szansach dla „wieluńskiej” inwestycji mówił podczas spotkania z radnymi miejskimi Zdzisław Soszkowski, kierownik Rejonowego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Sieradzu. Zarząd Województwa podjął decyzję o strategicznym podejściu do budowy niektórych dróg w województwie łódzkim i połączeniu Łodzi, jako dużej aglomeracji, z autostradą A2 i wybudowanie wcześniej aniżeli autostrada A1 dróg wojewódzkich, które by łączyły miasto z autostradą.
W pierwszej kolejności modernizacji i przebudowy znalazły się więc m.in. drogi łączące Łódź z Brzezinami i Tomaszowem Mazowieckim, a także Pabianice z Bełchatowem.
Dobrą informacją jest natomiast fakt, że droga Wieluń – Działoszyn jako jedyna w południowej części województwa znalazła się w opracowanej strategii. Przypadł jej niestety status inwestycji drugiej kategorii, co oznacza, że jej całkowita realizacja rozciągnie się nieco w czasie.
Być może jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na 750-metrowym odcinku od ronda na ul. 18-go Stycznia w kierunku Rudy. Następnie w ciągu dwóch kolejnych lat remont obejmie odcinek do przejazdu kolejowego w Rudzie. Dalsze prace na odcinku od Rudy do Działoszyna będą sukcesywnie kontynuowane aż do roku 2013.
Pomogła: 4 razy Wiek: 36 Dołączyła: 10 Lis 2006 Posty: 1014 Skąd: Z kątowni
Wysłany: 2007-02-06, 00:35
Jaro napisał/a:
Być może jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na 750-metrowym odcinku od ronda na ul. 18-go Stycznia w kierunku Rudy. Następnie w ciągu dwóch kolejnych lat remont obejmie odcinek do przejazdu kolejowego w Rudzie. Dalsze prace na odcinku od Rudy do Działoszyna będą sukcesywnie kontynuowane aż do roku 2013.
a ja przez ten czas do Wielunia będę latać samolotem
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2007-02-06, 10:50
hasta napisał/a:
a ja przez ten czas do Wielunia będę latać samolotem
No, hasta bez paniki zostaną Ci objazdy przez Nowy Świat i Widoradz , to tak na luźno a na poważnie to też mnie przeraża fakt że te roboty mogą ciągnąć się tak długo. Często korzystam z tej właśnie trasy i pewnie nie raz będę przeklinał na Bogu Ducha winnych drogowców tam pracujących.
Ale z drugiej strony remont potrzebny od zaraz.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Wysłany: 2007-02-21, 13:48 Remonty na drogach wojewódzkich
Cytat:
W pierwszej połowie tego roku rozpoczną się prace remontowe drogi wojewódzkiej 486 w Wieluniu. Prace obejmą w tym roku modernizację kilkusetmetrowego odcinka ul. 18-go Stycznia od ronda w kierunku na Rudę. W pierwszej kolejności wykonane zostaną prace związane z doprowadzeniem kanalizacji sanitarnej.
W przyszłym roku prace będą kontynuowane w podwieluńskiej Rudzie, od Modernizacja drogi wojewódzkiej 486 w granicach administracyjnych gminy Wieluń współfinansowana będzie przez Urząd Miejski w Wieluniu. Magistrat wspólnie z Zarządem Dróg Wojewódzkich będzie starał się o pieniądze w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Warto dodać, że zarządca planuje gruntowną modernizację całej drogi na odcinku Wieluń – Działoszyn. Odcinek od Rudy w kierunku granicy z województwem śląskim modernizowany będzie w nieco późniejszym czasie, choć niektóre jego fragmenty remontu doczekają się jeszcze w tym roku. Tak będzie choćby w Kraszkowicach, gm. Wierzchlas. Czas realizacji poszczególnych odcinków uzależniony jest m.in. od natężenia ruchu panującego na drogach wojewódzkich.
Modernizacji doczeka się także droga wojewódzka nr 481, Widoradz – Łask. Dziś nie można jednak określić czasu rozpoczęcia prac. W pierwszej kolejności gruntownych remontów doczekają się bowiem drogi wojewódzkie w północnej części łódzkiego. Ich modernizacja związana jest bowiem z odpowiednim przygotowaniem dróg dojazdowych do budowanej autostrady A2 i innych dróg szybkiego ruchu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum