Witam mam problem typu zakłuceń w radyjku cb . Mam starego diesla na początku nie było problemu 5 miesięcy jeżdżenia i ok a teraz zakłuca im szybciej jade tym wieksze zakłucenia wiem ze coś moze byc z alternatorem ale prosze o inne pomysły !!!!
Witam mam problem typu zakłuceń w radyjku cb . Mam starego diesla na początku nie było problemu 5 miesięcy jeżdżenia i ok a teraz zakłuca im szybciej jade tym wieksze zakłucenia wiem ze coś moze byc z alternatorem ale prosze o inne pomysły !!!!
A więc tak. Zaczne od tego ze jest to temat rzeka. Jako ze mialem juz kilka modeli radyjek i zalozylme i sporo dam ci kilka porad.
Zdiagnozowanie tego w cale nie jest takie łatwe, spotkalem juz takie usterki w nowych samochodach i nie zawsze ta sama metoda pomogła. A wiec musisz szukac metoda eliminacji.
1. Odlacz pasek z alternatora na chwilke - zobacz efekt. ( mozeliwe ze szczotki sieją)
2. Podlacz inny akumulator ( malo prawdopodobne ale mozliwe)
3. Wjedz do ciemnego garazu i zobacz czy jakies iskierki nie przeskakuja ci na przeowdach.
4. Podlacz radyjko bezposrednio pod akumulator.
5. Sprawdz mase radyjka ( wszystkie)
6. Jakie masz radyjko ( Radio z przełącznikiem ANL/NB)?
7. Sprawdz przy jakich urzadzeniach słychac trzask ( wentylator, dmuchawa itp..)
8. Znajdz jakies pręt ferrytowy ze starej anteny radiowej LW nawin na nim cewkę drutem w emalii z 50 zwoi i podlacz to w szereg do plusa ( pomaga w 70 % przypadkach)
9. Kup filtr do radia CB an allegro np taki http://allegro.pl/item174...cenia_stop.html
Mam nadzieje ze ktoras porada moja ci sie przyda i rozwiaze problem. Powodzenia.
Ilu uzytkownikow tyle opini . Z przykroscia musze napisac ze za 200 zl nic specjalnego wg mnie nie dostniesz. Odradzam radyjka typu cobra,alan itp.. No chyba ze uzywasz sporadycznie jadac na swieta do babci 60 km od domu. Przetestowalem prawie wszystkie presidenty i najlepiej wypada "HARRY" ale to juz wydatek okolo 600-700 zl.
Jezeli juz mam cos polecic to obecnie uzywam UNIDEN PRO 520 XL. Jest to bardzo podobne a wrecz klon presidenta za 300 zl i nie znam osoby ktora by narzekala na to radyjko. Ja jestem bardzo zadowolony. Co prawda oststanimi czasy byly male problemy z zakupem tego radyjko ( niezgodnosc homologacji) zostaly wycofane , wrecz zabronione handlowanie nimi bo niby moc przekraczala 4 [W] ale gdzies wyczytalem ze to sprawka konkurencji ( presidenta). Juz sa w sprzedazy.
A do anteny no to niestety takze cena idzie w parze z jakoscia. Teraz uzywam anteny magnesowej Presidenta za 150 zl i zadnych zaklocen. Testowalem antene ktora kolega dostal gratis do radyjka ( taka za 40 zl) szkoda słów. Jak szybko ja dostal tak szybko wywalil.
Pzdr
[ Dodano: 2007-03-17, 20:29 ]
picer napisał/a:
zylu a jakie radyjko bys polecił najlepiej takie w granicach 200 razem z antena jakby dalo rade ??
Wlasnie przegladam na allegro nowe radyjka i zauwazylem ze w sprzedazy jest juz UNIDEN 510 XL za 240 zł . To samo radyjko co 520 tylko brak papugi. Uzywalem i za ta cene godne polecenia. Zadnych problemów.
Pzdr
ja polecam nie polecango przez zyla alana. Najlepiej 78+ jedno z lepszych radyjek w swojej cenie. harry to inna historia choc faktycznie wart swojej ceny. jak kupujesz antene, to zwracaj uwage, zeby cewka byla z prawdziwego znaczenia a nizeli (słowo wymoderowano) jakas. godne uwagi sa anteny z przeciwwagami. kazda antene trzeba dostroic do radia, zrobia ci to na sw. barbary albo w siencu. koszt strojenia anteny to okolo 10zl.
_________________
wieluniaczek Przyjeżdża na zakupy czujny obserwator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 336 Piwa: 1/1 Skąd: z miasta
Wysłany: 2007-03-18, 20:12
Ja w swoich autach używam presydentów - Taylora III oraz Johnsona II i zadnych problemów (anteny też tej firmy )
_________________ Witaj Gość cieszę się że jesteś i pozdrawiam Cię
Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-03-19, 07:03
zylu napisał/a:
Ilu uzytkownikow tyle opini .
Jezeli juz mam cos polecic to obecnie uzywam UNIDEN PRO 520 XL. Jest to bardzo podobne a wrecz klon presidenta za 300 zl i nie znam osoby ktora by narzekala na to radyjko.
[ Dodano: 2007-03-17, 20:29 ]
picer napisał/a:
zylu a jakie radyjko bys polecił najlepiej takie w granicach 200 razem z antena jakby dalo rade ??
Wlasnie przegladam na allegro nowe radyjka i zauwazylem ze w sprzedazy jest juz UNIDEN 510 XL za 240 zł . To samo radyjko co 520 tylko brak papugi. Uzywalem i za ta cene godne polecenia. Zadnych problemów.
Pzdr
Ten uniden nie posiada homologacji. Info na stronie UKE http://www.uke.gov.pl/uke...xt&place=Lead01
Mam już informacje od kierowców o karach nakładanych przez Krokodyli (ITR) i policję na użytkowników.
Radyjka jakis czas temu zniknely ze sprzedazy. Teraz pojawily sie znowu. Moze cos sie zmienilo z ta homologacja. Mam zakupione radyjko legalnie w sklepie + homologacja i rachunek ze sklepu. Wiec w razie problemow mam do kogo sie zglosic. A jezeli homologacja ktora dostalem do radyjka jest falszywa za to odpowiada wlascicel sklepu.
Przeciwwagi są to metalowe pręty usytułowane poziomo w stosunku do pionowego promiennika. Ich ilość waha się w granicach 3-6 i mają na celu poprawienie zasięgu, poprzez lepsze promieniowanie.
Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2007-03-19, 11:47
Ferbik napisał/a:
jonny napisał/a:
co to sa przeciwwagi ?
Przeciwwagi są to metalowe pręty usytułowane poziomo w stosunku do pionowego promiennika. Ich ilość waha się w granicach 3-6 i mają na celu poprawienie zasięgu, poprzez lepsze promieniowanie.
Rola przeciwag jest nieco inna, generalnie mają one pomóc w dopasowaniu oporności falowej wyjścia radia cb do anteny. Obrazowo mówiąc "ile prądu wlata z radia tyle ma wylatać z anteny. Długości przeciwag nie są krytyczne, krytyczny jest kąt między anteną a przeciwwagą. W profesjonalnych antenach kąt ten wynosi 135 stopni w CB 90. Ilość przeciwag poprawia sprawność anteny, im więcej tym lepiej, najlepszą przeciwagą byłby dysk metalowy. Stąd dla poprawnej pracy antena na samochodzie winna się znajdować na środku dachu. Na domach jednorodzinnych jako przeciwaga często służy metalowy dach. Dla powiększenia zasięgu te parametry są istotne zwłaszcza, że dzięki nim daje się poprawnie zestroić antenę, jednakże jest jeszcze ważniejszy parametr - kąt promieniowania anteny. Dla potrzeb mobilków kąt ten powinien być niski. Najniższy kąt spośród typowych anten daje antena 5/8 fali czyli ok. 6m. Taki bat ma kąt promieniowania 30 stopni i rozmiary do zaakceptowania przez indywidualnego użytkownika. Niżej na antenach pionowych się nie da. Krótkie anteny samochodowe są kompromisem pomiędzy zasięgiem, estetyką i zasobnością kieszeni. A teraz z moich i Cygana doświadczeń: dobrze zestrojona antena powinna mieć zasię ok 20km o każdej porze dnia i nocy. W okresie dobrej propagacji fal możliwe są dalsze zasięgi, ja np. rozmawiałem z naszymi kierowcami którzy byli pod Dreznem. W Wieluniu często słyszalne są stacje z Włoch i Rosji (tam na CB chodzi taxi). Zdarzyło mi się słyszeć stacje z Argentyny i Kamerunu z grupy CB Alfa Tango.
Moje CB: President Grant, Onwa MK6122, Yesu FT817ND, Anteny: dipol półfalowy na CB, Wielopasmowa antena Diamond CP-6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum