Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-09, 21:37
Albert, chyba się nie dowiesz Ja próbuję to ustalić od dłuższego już czasu i nic mi z tego nie wyszło.
Ja się tylko zastanawiam, czy w ramach protestu blokowane będą drogi w Wieluniu czy w Sieradzu? Bo jeśli w Wieluniu to ja się stanowczo sprzeciwiam tak idiotycznym protestom które będą utrudniały życie mieszkańcom naszego miasta.
A może jak już będziecie protestować to pójdźcie "na całość" - w końcu moglibyśmy mieć jeszcze międzynarodowe lotnisko, jakieś centrum treningowe (ma ich powstać 32 w Polsce i na Ukrainie więc dlaczego nie mogłoby 1 być w Wieluniu?), proponowałbym jeszcze trasę szybkiego ruchu do Częstochowy i skoro s-8 ma być w wariancie południowym to jeszcze trasę S-ileśtam do Łodzi. Proponuję założyć listę postulatów - niech każdy wpisze swoje życzenia - przynajmniej Komitet będzie miał zajęcie na dłuższy okres czasu... Podkreślam tylko jeszcze raz - proszę nie protestować w Wieluniu - tylko w Sieradzu, Łodzi, Warszawie albo np w Załęczańskim Parku - tam przynajmniej nikomu nie będzie to przeszkadzać...
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Albert, chyba się nie dowiesz Ja próbuję to ustalić od dłuższego już czasu i nic mi z tego nie wyszło.
Ja się tylko zastanawiam, czy w ramach protestu blokowane będą drogi w Wieluniu czy w Sieradzu? Bo jeśli w Wieluniu to ja się stanowczo sprzeciwiam tak idiotycznym protestom które będą utrudniały życie mieszkańcom naszego miasta.
A może jak już będziecie protestować to pójdźcie "na całość" - w końcu moglibyśmy mieć jeszcze międzynarodowe lotnisko, jakieś centrum treningowe (ma ich powstać 32 w Polsce i na Ukrainie więc dlaczego nie mogłoby 1 być w Wieluniu?), proponowałbym jeszcze trasę szybkiego ruchu do Częstochowy i skoro s-8 ma być w wariancie południowym to jeszcze trasę S-ileśtam do Łodzi. Proponuję założyć listę postulatów - niech każdy wpisze swoje życzenia - przynajmniej Komitet będzie miał zajęcie na dłuższy okres czasu... Podkreślam tylko jeszcze raz - proszę nie protestować w Wieluniu - tylko w Sieradzu, Łodzi, Warszawie albo np w Załęczańskim Parku - tam przynajmniej nikomu nie będzie to przeszkadzać...
_________________
Zgadzam sie w zupełności takie podejście jak Lepper z blokadami..
_________________ "Być gwiazdą,gwiazdą ludzi fantazją.."
1) Jeżeli ktoś chce aby Wieluń za kilkanaście lat wyglądał jak mała zapyaziała miejscowość to widocznie jest za północnym przebiegiem trasy S8. Miałem przyjemność podróżówać po Europie i każda licząca się miejscowość jest w pobliżu (max 2-3 km) drogi szybkiego ruchu lub autostrady. Wystarczy zjechać z głównych dróg a można się przekonać co mam na myśli mówiąć o małej zapyziałem miejscowości.
2) Czy my mamy się zwsze godzić na to co powie Łódź? Odebrano nam KWU, odebrano nam wydział paszportowy, zaraz zostanie nam odebrana geodezja, o mały włos a odebrano by nam połaczenia kolejowe z Kępnem, chce się nam odebrać S8, robi się wszystko aby nasza obwodnica powstała jak najpóźniej poprzez chowanie do biurka decyzji o wywłaszczeniach, w Łodzi jesteśmy ignorowani i traktowani jako obywatle drugiej kategorii! Godzicie się na coś takiego? Bo ja nie! A poza tym, gdydby wariant łódzki S8 był dla nas korzystny, to dziś droga krajowa nr 8 nie przecinałaby Wielunia "na pół".
3) Nawiązując kontak z władzami Bełchatowa, rónwież słyszałem od nich, że w Bełchatowie działają osoby, które pragną aby ósemka omijała Bełchatów. Jak mi powiedział Pan Prezydent Bełchatowa - to zabiegi ludzi powiązanych z Łodzią i Sieradzem.
4) Jeżeli komuś się nie podoba moje działanie - nic na to nie poradzę. Ale nigdy nie będę zwolennikiem postawy: rozłóż ręce i powiedz, że nic się nie da zrobić.
5) Całkowicie popierają Komitet władze Wielunia i Bełchatowa. Wspólnie można coś zrobić dla naszego regionu. A ósemka jest gwarantem rozwoju południowej części województwa łódzkiego.
6) Jeszcze raz przedstawię jak się planuje przebieg trasy S8 w wariancie północnym jadąć od Warszawy do Wrocławia:
- Warszawa
- Piotrków Trybunalski
- Łódź (wjazd na płatny odcinek autostrady A1)
- Sieradz
- Wieruszów
- Kępno
- Syców
- Wrocław.
Nic dodać nic ująć, każdy wybierze starą ósemkę. I jaki problem był taki będzie, a nawet ten problem będzie się powiększał, ponieważ według statystyk natężenie ruchu w nabliższych latach będzie wzrastało.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-10, 17:57
Cytat:
Albert, chyba się nie dowiesz Ja próbuję to ustalić od dłuższego już czasu i nic mi z tego nie wyszło.
Ourson wygląda na to, że masz rację (choć wiedziałem to już wcześniej ). Paweł nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie. Zanudza jak nakręcony cały czas tymi samymi tekstami o tym którędy bliżej, a którędy dalej, jaki to on jest aktywny i że pisze listy do „samego Premiera”. Ja nie jestem przeciwnikiem aktywności społecznej wręcz przeciwnie. Ale niech to będzie coś sensownego, realnego. Niech ta aktywność służy społeczeństwu, a nie tylko wylansowaniu osoby Przewodniczącego.
Chciałbym wiedzieć co takiego mieszkańcy Wielunia, a nie przewoźnicy czy inni przejezdni, stracą albo zyskają gdy realizowany będzie wariant północny albo południowy? Różnica w odległości pomiędzy tymi wariantami w okolicy Wielunia to - o ile wiem - kilkanaście km. Paweł zdaje się sugerować, bo konkretnych argumentów nie usłyszałem, że negatywnym skutkiem odsunięcia S8 od Wielunia będzie ograniczenie możliwości rozwoju miasta. Ja jednak nie bardzo rozumiem na czym ta zależność rozwoju od bezpośredniej bliskości S8 ma polegać. Przecież chyba nie zwiną nam asfaltu z obecnej ósemki. I te TIRy, o które tak się Paweł troszczy, jakoś do miasta dojadą.
Paweł napisał
Cytat:
Jeżeli ktoś chce aby Wieluń za kilkanaście lat wyglądał jak mała zapyaziała miejscowość to widocznie jest za północnym przebiegiem trasy S8. Miałem przyjemność podróżówać po Europie i każda licząca się miejscowość jest w pobliżu (max 2-3 km) drogi szybkiego ruchu lub autostrady. Wystarczy zjechać z głównych dróg a można się przekonać co mam na myśli mówiąć o małej zapyziałem miejscowości.
Paweł chyba Cię zmartwię, ale przypuszczam, że niezależnie od przebiegu S8, Wieluń pozostanie miastem powiatowym. Stolicą państwa raczej nie zostanie... województwa chyba też nie... Chociaż nie określał bym go mianem zapyziałej miejscowości.
Pocieszę Cię może stwierdzeniem, że Złoczew też nie zostanie metropolią, ani Twój ulubiony Sieradz...
Mimo, e mieszkam w Wieluniu jestem za wariantem północnym trasy S+8.
Dlaczego- Dlatego, ze bedzie to dobre polaczenie ze stolica wojewodztwa.
Napewno mieszkańcy powiatu mają wiecej spraw w Łodzi niż w Warszawie.
Dojechac te kilkanaście km do Złoczewa jaki to problem. A potem ekspresem do Łodzi.
twiggy [Usunięty]
Wysłany: 2008-02-10, 19:23
Dobry dojazd do Łodzi ? O ile najbliższy wjazd będzie koło Złoczewa; co też nie jest pewne by przecież wypłynęła sprawa złoża węgla brunatnego w pobliżu Złoczewa. A to przesunie S8 jeszcze dalej na północ.
A mnie przekonuje w pólnocnym wariancie dobre połączenie z Łodzią. I jeśli tak ma to wyglądać jak jest obecnie planowane (wjazd w Złoczewie) to jak najbardziej wariant północny wydaje mi sie korzystny.
Bo tak naprawde co nam da ten wariant poludniowy? Bo nie widze rzeczowego argumentu... Wieluń i tak pozostanie tylko Wieluniem i niczym więcej.
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 525 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-11, 14:11
Hipokryzją jest dla wieluniaka optowanie za północnym przebiegiem trasy! Przecież pozwalajac na omijanie Wielunia dopuścimy do całkowitej marginalizacji interesów naszego miasta w woj. łódzkim. Zastanówcie się, co by było jeśli przez Wieluń nie przejeżdżałyby samochody dzisiejszą DK 8. Na pewno z tego powodu zysku by nie było. Poza tym przez niechęć do przedsięwzięcia Pawła doprowadzimy do braku połączenia komunikacyjnego z Warszawą i Wrocławiem, miastach gdzie mieszka wielu rodowitych wielunian. Autobusy będą omijały Wieluń.
Sieradz po raz kolejny walczy z Wieluniem. Jednak waga takiej mieściny jak sieradz jest mizerna, jest to miasto wymierające. Jeśli droga poprowadzi przez Sieradz, a ominie np. Bełchatów wyniknie z tego nie gospodarność. Bełchatów zostanie na lodzie, bo nie będzie do tego bogatego miasta poprowadzona żadna ważna droga.
Co do Łodzi to nie powinna to być dla niej sprawa życia i śmierci i na pewno nie jest. Po prostu to lobby chce zmarginalizować resztę województwa.
Wielunianie nie obawiajcie się hałasu! Droga S8 pójdzie śladem projektowanej obwodnicy, co stworzy szanse rozwoju nowych terenów i powiększenie miasta.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-11, 15:31
Tomow napisał
Cytat:
Przecież pozwalajac na omijanie Wielunia dopuścimy do całkowitej marginalizacji interesów naszego miasta w woj. łódzkim.
Przecież powstanie obwodnica, która ominie Wieluń (taka rola obwodnic). I co, czy w związku z tym nastąpi marginalizacja Wielunia?
Cytat:
Zastanówcie się, co by było jeśli przez Wieluń nie przejeżdżałyby samochody dzisiejszą DK 8.
Marzenie... Choć mam nadzieję, że ruch w Wieluniu zmniejszy się dzięki obwodnicy.
Cytat:
Na pewno z tego powodu zysku by nie było.
Powiedz coś więcej o tym zysku. Od dłuższego czasu czekam aż ktoś o tym napisze. Chodzi Ci o zyski tych licznych stacji benzynowych, hoteli i moteli gęsto rozsianych przy ulicach na DK 8, przydrożnych barów? Paweł nie chce nic na ten temat powiedzieć, to może Ty Tomow...
Cytat:
Poza tym przez niechęć do przedsięwzięcia Pawła doprowadzimy do braku połączenia komunikacyjnego z Warszawą i Wrocławiem, miastach gdzie mieszka wielu rodowitych wielunian. Autobusy będą omijały Wieluń.
To znaczy, że jak zbudują S8 to DK 8 zostanie zaorana? A autobusy, w przeciwieństwie do PKP (patrz Włoszczowa) jeżdżą zazwyczaj tam gdzie widzą potencjalnych pasażerów.
Odnośnie niechęci do „przedsięwzięcia Pawła” to chciałbym najpierw zrozumieć tę inicjatywę. Jak na razie wygląda na to, że Przewodniczący zamotał się w tym zamieszaniu i poza opluwaniem Sieradza, Łodzi i innych „nie-Wielunian”, nie ma nic konkretnego do powiedzenia. Odnoszę wrażenie, że on karmi się tą pianą którą bije, mając nadzieję, że popularność, którą zyska pomoże mu w rozwoju politycznej kariery. Ja to rozumiem i wcale mnie to nie dziwi. Ale niech on zdobywa chwałę robiąc coś pożytecznego... Myślę, że niektóre pomysły np. oursona są godne zastanowienia...
Nie jestem członkiem żadnej partii politycznej. Nie zalezy mi na popularności, bycie politykiem mnie nie interesuje. Czy ktoś czytał ze mną wywiad w jakiejś gazecie? Dlatego twierdzenie, że szukam tylko rozgłosu jest twierdzeniem nieprawdziwym.
Jesli chodzi o obwodnicę i o to że czepiam się Sieradza i Łodzi. Pytam się głośno: dlaczego władze wowewództwa chowają do szufladki wnioski o wywłaszczenie gruntów pod budowę obwodnicy? Czy nie jest to celowe działania? Dodatkowo nikogo nie opluwam, tylko głośno wyrażam swoje niezadowolenie z postępowania owych miast wobec Wielunia. Głośno mówię prawdę jak jest traktowany Wieluń.
Odnośnie blokowania drogi nr 8. Jest to ostateczność. Tak "drastyczne" środki należy użyć tylko w ostateczności.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-11, 17:58
Paweł,
widzę, że to wszystko co masz do powiedzenia na temat S8. Odpowiedzi na pytania nie otrzymam? Szkoda, że cały Twój zapał - jak para w gwizdek...
Mnie nie interesuje czy Ty jesteś członkiem PIS czy nie. To jest Twoja sprawa. Nie twierdzę, że szukasz tylko rozgłosu. Ale piszę o tym, co wnioskuję na podstawie Twojej tutaj postawy. A widzę tylko zamieszanie i pokrzykiwanie... niewiele w tym treści... Zadaję pytania, bo chciałbym usłyszeć odpowiedzi. Kogo mam pytać jeśli nie Przewodniczącego Komitetu na Rzecz Przebiegu Trasy S-8 przez Wieluń?
Przeczytaj może wszystkie posty w tym temacie, zwłaszcza swoje. Zdecyduj o co walczysz i spróbuj w końcu odpowiedzieć dlaczego.
Jak chcesz zaagażować w tę sprawę większą grupę ludzi jeśli ich nie przekonasz o słuszności swojego stanowiska?
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Sie 2007 Posty: 525 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-11, 22:23
Albert
zastanawia mnie co reprezentujesz swoim stanowiskiem?
Jeśli chodzi o zyski, to chodzi tu między innymi chodzi o tych koreańczyków, którzy produkują w wieluniu obudowy do monitorów, oni nie będą dojeżdżali do Sieradza, żeby dostać się do Warszawy, ale otworzą fabryę w Sieradzu.
Co do autobusów, to będzie jeden dziennie do warszaway, jeszcze taki, który będzie tam jechał 6 godz. Sprawdż rozkład jazdy PKS w Wieluniu i tego w Warszawie.
Właśnie jeśli Ci nie zależy na drodze to czemu jesteś przeciwko? Przecież jeśli to Cię nie obchodzi to nie zabieraj głosu w tej sprawie. I na pewno nie w Twoim interesie jest dochodzenie zwolennikiem jakiej partii jest Paweł. Mogę cię zapewnić, że nie reprezentuje stanowiska żadnej z partii.
Droga jest szansą na rozwój, na centra dystrybucyjne, hipermarkety, wielkie zakłady produkcyjne, nowe miejsca pracy. Przykładem miasta, które ma ogromne zyski z samego tylko położenia jest Piotrków Trybunalski, gdzie swoje centra ma większość polskich sieci dyskontowych.
Wieluń z S8 to na pewno rozwój i podnoszenie standardów miasta. Takie miasto jak Wieluń, z bogatą historią powinno znajdować się w pobliżu takiego szlaku tranzytowego.
Zastanówcie się, co by było jeśli przez Wieluń nie przejeżdżałyby samochody dzisiejszą DK 8. Na pewno z tego powodu zysku by nie było
No na pewno byłyby mniej zniszczone drogi przelotowe - warszawska i Traugutta. Poza tym na pewno jakiś ułamek zysków straciłoby kilka stacji benzynowych na trasie (Esbud, Statoil) i kilka lokali (np mój). Więc nie oskarżaj mnie o hipokryzje bo jestem ostatnią osobą która miałaby interes w "wyrzuceniu" tranzytu z obecnej trasy. Ale z drugiej strony - te lokale i stacje i tak straca przy południowym przebiegu S8 bo i tak tranzyt je ominie.
tomow napisał/a:
Poza tym przez niechęć do przedsięwzięcia Pawła doprowadzimy do braku połączenia komunikacyjnego z Warszawą i Wrocławiem, miastach gdzie mieszka wielu rodowitych wielunian. Autobusy będą omijały Wieluń.
O to bym sie nie martwił - może stracimy ze dwa połaczenia dziennie chociaż nie byłbym tego taki pewny.
tomow napisał/a:
Bełchatów zostanie na lodzie, bo nie będzie do tego bogatego miasta poprowadzona żadna ważna droga.
Martwi Cie to? Bo mnie wcale.
tomow napisał/a:
Jeśli chodzi o zyski, to chodzi tu między innymi chodzi o tych koreańczyków, którzy produkują w wieluniu obudowy do monitorów, oni nie będą dojeżdżali do Sieradza, żeby dostać się do Warszawy, ale otworzą fabryę w Sieradzu.
Nie sądze żeby argumentem za otwarciem fabryki w Wieluniu było to że leży na trasie Warszawa - Wrocław. Myśle ze chodzi o inne sprawy. A co do firmy Neotech - poza ich wkładem w zmniejszanie bezrobocia w Wieluniu (chwała im za to) doprowadzili niechcący do wydatnego wzrostu cen najmu mieszkań w mieście
tomow napisał/a:
Droga jest szansą na rozwój, na centra dystrybucyjne, hipermarkety, wielkie zakłady produkcyjne, nowe miejsca pracy. Przykładem miasta, które ma ogromne zyski z samego tylko położenia jest Piotrków Trybunalski, gdzie swoje centra ma większość polskich sieci dyskontowych.
Zobacz na mape a potem wypowiadaj sie dlaczego Piotrków i okolice są centrum dystrybucyjnym. Centra takie buduje sie w okolicy węzłów komunikacyjnych, gdzie krzyżują sie główne trasy, a nie wzdłuż takich tras.
tomow napisał/a:
Wieluń z S8 to na pewno rozwój i podnoszenie standardów miasta. Takie miasto jak Wieluń, z bogatą historią powinno znajdować się w pobliżu takiego szlaku tranzytowego.
Ja nie wiem jak to ma podnieśc standard miasta (może Ty wiesz i nam powiesz...).
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-12, 09:15
Dlaczego Wy, tj. tomow, Pawel, nie chcecie zrozumieć, że dla potencjalnego inwestora odległość drogi szybkiego ruchu rzędu 15 czy nawet 20km będzie sprawą drugo- czy nawet trzeciorzędną? Na centra logistyczne i tak nie mamy co liczyć, bo powstaną one w węzłach a nie wzdłuż tras - dokładnie tak jak opisał to red. Dla Wielunia może być korzystne powstanie S8 w wariancie północnym - daje to nam możliwość szybszego dojazdu do Łodzi (nawet jeśli droga będzie oddalona od Wielunia choćby o 40km to nadal dojazd do Łodzi i tak będzie szybszy). Dojazd do Wrocławia? po 15km zwykłej drogi do Walichnów mamy S8 - w czym problem? Dojazd do Warszawy? też łatwiejszy - nawet jeśli nie zdecydujesz się na jazdę S8 od Złoczewa tylko od Piotrkowa to ze względu na znaczne odciążenie DK8 dojazd do Piotrkowa będzie bezproblemowy.
tomow napisał/a:
Wieluń z S8 to na pewno rozwój i podnoszenie standardów miasta. Takie miasto jak Wieluń, z bogatą historią powinno znajdować się w pobliżu takiego szlaku tranzytowego.
A co to ma do rzeczy? Jaki standard przeciętnego mieszkańca Wielunia podniesie się w związku z budową S8 w wariancie południowym?
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum