Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-12, 12:05
Tomow napisał
Cytat:
Jeśli chodzi o zyski, to chodzi tu między innymi chodzi o tych koreańczyków, którzy produkują w wieluniu obudowy do monitorów, oni nie będą dojeżdżali do Sieradza, żeby dostać się do Warszawy, ale otworzą fabryę w Sieradzu.
Czyli jednak po zbudowaniu S8 zwiną asfalt z DK8 i wysadzą mosty, i nie dojedziemy już do Warszawy starym szlakiem?
Cytat:
Co do autobusów, to będzie jeden dziennie do warszaway, jeszcze taki, który będzie tam jechał 6 godz. Sprawdż rozkład jazdy PKS w Wieluniu i tego w Warszawie.
To już istnieje rozkład jazdy uwzględniający S8? Tu mnie zaskoczyłeś...
O czasie przejazdu autobusu decyduje w największym stopniu liczba przystanków, bo autobus nie pojedzie szybciej niż jest to dozwolone nawet jeśli klasa drogi by mu na to pozwalała...
Cytat:
Właśnie jeśli Ci nie zależy na drodze to czemu jesteś przeciwko? Przecież jeśli to Cię nie obchodzi to nie zabieraj głosu w tej sprawie. I na pewno nie w Twoim interesie jest dochodzenie zwolennikiem jakiej partii jest Paweł. Mogę cię zapewnić, że nie reprezentuje stanowiska żadnej z partii.
Czy to, że jestem przeciwko i jak bardzo ten temat mnie nie interesuje wnioskujesz z lektury moich postów??? Masz chyba jakiś problem z umiejętnością czytania albo właściwym rozumieniem tego co czytasz.
Kim ty właściwie jesteś, by mi udzielać lub odbierać głos w jakiejkolwiek sprawie?! Kolejny przewodniczący się znalazł...
O moje interesy zadbam sam i nic tobie do nich. Guzik mnie obchodzi z jakiej partii jest lub nie jest Paweł. Już o tym pisałem, tylko że ty kompletnie nic nie rozumiesz z tego co czytasz. A swoje zapewnienia włóż sobie do kieszeni. Śmieszny jesteś...
Twoje dotychczasowe argumenty na temat roli drogi w rozwoju naszego miasta zostały już wcześniej obalone więc nie będę ich powtarzał.
Jezeli ktoś nie jest przedsiębiorcą nie zrozumie, że odległość od drogi szybkiego ruchu ma znaczenie. Gdyby potencjalny inwestor miał do wyboru dwa miasta, w pierwszym mieście w odległosci 3 km jest droga szybkiego ruchu, a w drugim mieścia owa droga była 20 km dalej, to inwestor wybierze miasto pierwsze. Dlatego proponuję założyć własną firmę i zacząć ją prowadzić, wtedy dana osoba może się wypowiadać co jest wazne dla przedsiębiorcy.
Przypominam, iż są zarezerowane środki na remotn drogi na Widawę i Łask. Więc dojazd do Łodzi mamy dobry.
Niepokoi sposób finansowania ósemki w wariancie północnym. Sam min. Grabarczyk nie wie do końca z jakich środków zostanie ona sfinansowana (Prezydent Bełćhatowa do dziś nie dostał na to pytanie odpowiedzi). GDDKiA twierdzi, że będzie to na zasadzie przesuwania środków z funduszy strukturalnych przeznaczonych na rozwój wojwództwa. Z tego można wywnioskować, iż rozdysponowane już srodki z RPO zostaną zabrane południowej części województwa łódzkiego i przeznaczone na budowę ósemki w wariancie północnym. Na środki z UE nie mamy co liczyć, ponieważ w budzecie UE na lata 2007-2013 była wpisana kwota na północny wariant ósemki, który pokrywa się z europejską siecią dróg TEN-T. Więc po raz kolejny południe woj. łódzkiego zostanie odcięta od środków na rozwój.
Kolejna niepokojąca sprawa to EURO 2012. W umowie między Polską a UEFA zapisane jest, że miasta organizatorzy finałów ME muszą zostać połączone ze sobą drogą lądową oraz powietrzną. W przypadku drogi lądowej musi to być droga o minimalnych parametrach drogi szybkiego ruchu. Do 2012 roku jest coraz mniej czasu. Śmię wątpić, że na czas zostanie oddana do użytku droga S8 w wariancie północnym. Dodatkowo za tym faktem przemawia pismo z Ministerstwa Infrastruktury, w którym jasno i wyraźnie jest napisane, że MI nie jest w stanie określić daty rozpoczęcia budowy S8 w wariancie północnym.
Kolejny niepokojący fakt: GDDKiA miała już opracowany wariant południowy, wszystkie ekspertyzy już zostały wykonane, za wszystko zostało już zapłacone. I nagle okazuje się, że to wszystko zostało wyrzucone do kosza. Należy teraz wszystko robić od nowa, ponownie płacić za wykonaną już pracę. Czy nie jest to narażanie budżetu państwa na straty?
Co do korzysci wynikających z południowego wariantu S8:
1)Równomierny rozwój południowej częsci województwa łódzkiego.
2)Poprawa bezpieczeństwa na ósemce.
3)Potencjalne inwestycje w Wieluniu, które przyczynią się do rozwoju naszego miasta.
4)Utrzymanie połączeń autobusowych z Warszawą.
5)Przyspieszenie budowy obwodnicy (przypominam o chowaniu do szufladki przez władze województwa wniosków o wywłaszczenie gruntów pod budowę wieluńskiej obwodnicy).
6)Rozwój przedsiębiorstw związanych z branżą gastronomiczną oraz z paliwową.
7)Brak możliwości przesunięcia funduszy z rozwoju regionalnego na budowę S8 w wariancie północnym.
8 W przypadku „degradacji” ósemki do drogi wojewódzkiej – jej utrzymanie przejmie na siebie wowewództwo, nie musze przypominać jak ciężko jest pozyskać środki z budżetu wojewódzkiego na jakikolwiek cel (przypomnę spory o dofinansowanie połączeń kolejowych).
Są to powody, dla których ósemka powinna przebiegać w wariancie południowym. Jednocześnie chcę zwrócić uwagę, że mamy pełne poparcie władz Bełchatowa, które mają identyczny stosunek do południowego wariantu ósemki.
Pomógł: 15 razy Wiek: 71 Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 626 Otrzymał 10 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-12, 14:49
Myślę, że zakończę na jakiś czas temat DK8. Polecam popatrzeć tu: http://www.gddkia.gov.pl/...ed899f575a5314#
pod pozycją nr10 polecam przeglądnąć dokument nazwany SIWZi.doc. Strona 56 wygląda tak:
3) Nabycie nieruchomości do 30 września 2008 rok
4) Zakres opracowania obejmuje:
1. Ilości działek położonych w terenie określonym liniami rozgraniczającymi drogi krajowej nr 8 na odcinku Sokolniki – Walichnowy - Wieluń od km 220+670 do km 224+317 i od km 225+128 do km 237+048 ustalonymi decyzją Nr 1/2006 Wojewody Łódzkiego z dnia 16 marca 2006 r. do pozyskania w obrębach:
- Kolonia Sokolniki – 3 działki,
- Sokolniki - 184 działek,
- Prusak - 25 działek,
- Walichnowy – 22 działki,
- Radomina – 111 działek,
- Biała I - 55 działek,
- Biała Kopiec - 30 działek,
- Biała II - 9 działek,
- Biała Parcela - 43 działki,
- Biała Rządowa - 51 działek,
- PGR Kopydłów - 6 działek,
- Kopydłów - 13 działek,
- Klapka Bronisławów – 47 działek,
- Raczyn - 4 działki,
- Dąbrowa – 3 działki.
Ogółem do pozyskania 707 działek.
Dokument GDDKiA pochodzi z 3 stycznia 2008, podpisany został 10 stycznia 2008. Jak widać prace trwają nad południowym odcinkiem i to sądząc po harmonogramie są to prace bardzo intensywne. Z powyższego wykazu widać, że DK8 pobiegnie na północ os Sokolnik i Białej i połączona zostanie z obwodnicą Wielunia.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-12, 15:09
Pawel napisał/a:
Jezeli ktoś nie jest przedsiębiorcą nie zrozumie, że odległość od drogi szybkiego ruchu ma znaczenie. Gdyby potencjalny inwestor miał do wyboru dwa miasta, w pierwszym mieście w odległosci 3 km jest droga szybkiego ruchu, a w drugim mieścia owa droga była 20 km dalej, to inwestor wybierze miasto pierwsze. Dlatego proponuję założyć własną firmę i zacząć ją prowadzić, wtedy dana osoba może się wypowiadać co jest wazne dla przedsiębiorcy.
No to jestem przedsiębiorcą i rozumiem, że odległość 20km od trasy szybkiego ruchu nie jest czynnikiem decydującym. Nie twierdzę że jest bez znaczenia, ale naprawdę nie jest decydującym.
Cytat:
Przypominam, iż są zarezerowane środki na remotn drogi na Widawę i Łask. Więc dojazd do Łodzi mamy dobry.
Dobry jak nie wiem co... to po co nam S8 jak wystarczy wyremontować byle drogę gminną żeby uznać że dojazd jest dobry?
Co do EURO 2012 - to jak dobrze doczytasz, to dowiesz się, że powstanie dróg nie jest obligatoryjne. Oczywiście takie są oczekiwania, ale z powodu braku kilkudziesięciu kilometrów trasy szybkiego ruchu nikt nie odwoła takiej imprezy (co prawda twierdzę i mam nadzieję, że i tak nam zabiorą organizację EURO 2012
Pawel napisał/a:
Co do korzysci wynikających z południowego wariantu S8:
1)Równomierny rozwój południowej częsci województwa łódzkiego.
- lepiej żeby zrobili to wcześniej nim wyrzucimy pieniądze w błoto na niepotrzebne inwestycje).
Poza tym, że znowu piszemy o "południowej części woj. łódzkiego a nie o Wieluniu, to może jakieś konkrety? Co to znaczy równomierny rozwój - jakieś propozycje wskaźników czy jakikolwiek inny sposób na zmierzenie "równomiernego rozwoju"?
Pawel napisał/a:
2)Poprawa bezpieczeństwa na ósemce.
To samo tyczy się przebiegu północnego.
Pawel napisał/a:
3)Potencjalne inwestycje w Wieluniu, które przyczynią się do rozwoju naszego miasta.
Jak pisaliśmy wcześniej - centra logistyczne i tak zapewne w Wieluniu nie powstaną, a dla innych potencjalnych inwestorów znacznie ważniejsze są tereny, siła robocza, podatki a nie to czy droga jest 3 km czy 20 km od miasta. Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby dyskutować jak ma przebiegać obwodnica Wielunia, bo przecież jej przebieg północną częścią gminy powoduje że jej południowy obszar jest pozbawiony możliwości inwestycyjnych...
Pawel napisał/a:
4)Utrzymanie połączeń autobusowych z Warszawą.
Autobusy będą jeździć bez względu na istnienie S8. Będą klienci będą autobusy.
Pawel napisał/a:
5)Przyspieszenie budowy obwodnicy (przypominam o chowaniu do szufladki przez władze województwa wniosków o wywłaszczenie gruntów pod budowę wieluńskiej obwodnicy).
Jedyny w miarę sensowny argument, choć sądząc po zaawansowaniu inwestycji obwodnicy nie podejrzewam żeby to znacznie przyspieszyło jej powstanie.
Pawel napisał/a:
6)Rozwój przedsiębiorstw związanych z branżą gastronomiczną oraz z paliwową.
Których przedsiębiorstw? Stacje benzynowe wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu zostaną raczej zdominowane przez koncerny paliwowe a nie małe prywatne stacyjki. Żadna z tego korzyść dla miasta. Branża gastronomiczna - powstaną nowe, stare się zamkną lub przeniosą - nie widzę żadnej korzyści dla miasta.
Pawel napisał/a:
7)Brak możliwości przesunięcia funduszy z rozwoju regionalnego na budowę S8 w wariancie północnym.
Znowu argument ogólnopolski, a dyskutujemy o korzyściach dla Wielunia.
Pawel napisał/a:
8 W przypadku „degradacji” ósemki do drogi wojewódzkiej – jej utrzymanie przejmie na siebie wowewództwo, nie musze przypominać jak ciężko jest pozyskać środki z budżetu wojewódzkiego na jakikolwiek cel (przypomnę spory o dofinansowanie połączeń kolejowych).
Weź pod uwagę to, że ósemka będzie znacznie mniej uczęszczaną trasą niż obecnie.
alef, to jest jakiś argument, choć nie takie rzeczy się w Polsce działy. Zakładam że może być tak że działki zostaną wykupione, a S8 powstanie w wariancie północnym. Pożyjemy, zobaczymy
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Równomierny rozwój to rozwój całego województwa (północy, południa, wschodzu, zachodu i centrum) a nie tylko Łodzi Sieradza i Zduńskiej Woli. Kiedyś w gazecie wyborczej był wywiad z osobą z wład województwa (już nie pamiętam z kim) i ta osoba wprost powiedział, że dla niego województwo to tylko Łódź Zduńska Wola i czasem Sieradz.
"choć sądząc po zaawansowaniu inwestycji obwodnicy nie podejrzewam żeby to znacznie przyspieszyło jej powstanie" wytłumacz mi dlaczego decyzje o wywłaszczeniu są chowane do szufladki?
[ Dodano: 2008-02-12, 15:22 ]
alef napisał/a:
Myślę, że zakończę na jakiś czas temat DK8. Polecam popatrzeć tu: http://www.gddkia.gov.pl/...ed899f575a5314#
pod pozycją nr10 polecam przeglądnąć dokument nazwany SIWZi.doc. Strona 56 wygląda tak:
3) Nabycie nieruchomości do 30 września 2008 rok
4) Zakres opracowania obejmuje:
1. Ilości działek położonych w terenie określonym liniami rozgraniczającymi drogi krajowej nr 8 na odcinku Sokolniki – Walichnowy - Wieluń od km 220+670 do km 224+317 i od km 225+128 do km 237+048 ustalonymi decyzją Nr 1/2006 Wojewody Łódzkiego z dnia 16 marca 2006 r. do pozyskania w obrębach:
- Kolonia Sokolniki – 3 działki,
- Sokolniki - 184 działek,
- Prusak - 25 działek,
- Walichnowy – 22 działki,
- Radomina – 111 działek,
- Biała I - 55 działek,
- Biała Kopiec - 30 działek,
- Biała II - 9 działek,
- Biała Parcela - 43 działki,
- Biała Rządowa - 51 działek,
- PGR Kopydłów - 6 działek,
- Kopydłów - 13 działek,
- Klapka Bronisławów – 47 działek,
- Raczyn - 4 działki,
- Dąbrowa – 3 działki.
Ogółem do pozyskania 707 działek.
Dokument GDDKiA pochodzi z 3 stycznia 2008, podpisany został 10 stycznia 2008. Jak widać prace trwają nad południowym odcinkiem i to sądząc po harmonogramie są to prace bardzo intensywne. Z powyższego wykazu widać, że DK8 pobiegnie na północ os Sokolnik i Białej i połączona zostanie z obwodnicą Wielunia.
Tutaj w 100% się z Toba zgadzam, tylko to było aktualne do czasu, kiedy Dyrektorem był Pan Kotlarek. Po zmienia Dyrekotara wszystko związane z południem zostało wyrzucone do kosza. Mam pisma z GDDKiA, które mówią, że postanowili zmienić wariant.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-12, 19:25
Pawle, w końcu napisałeś o korzyściach! Tylko że przedstawione przez Ciebie argumenty za południowym przebiegiem S8 były już wałkowane i moim zdaniem nie oparły się krytyce.
Myślę, że do tej listy korzyści powinieneś dodać jeszcze grupę mieszkańców gminy, którzy mogliby zarobić na sprzedaży działek pod drogę. Po co mają zarabiać ci spod Złoczewa, czy Sieradza skoro powinni ci spod Białej i Osjakowa. To jest argument.
Paweł napisał
Cytat:
Jezeli ktoś nie jest przedsiębiorcą nie zrozumie, że odległość od drogi szybkiego ruchu ma znaczenie. Gdyby potencjalny inwestor miał do wyboru dwa miasta, w pierwszym mieście w odległosci 3 km jest droga szybkiego ruchu, a w drugim mieścia owa droga była 20 km dalej, to inwestor wybierze miasto pierwsze. Dlatego proponuję założyć własną firmę i zacząć ją prowadzić, wtedy dana osoba może się wypowiadać co jest wazne dla przedsiębiorcy.
Mimo, iż prowadzę własną firmę od kilku lat i czuję się uprawniony do wypowiedzi , nie chcę się powtarzać w temacie znaczenia drogi ekspresowej, czy autostrady w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej. Dodam tylko do tego co już zostało powiedziane, że -moim zdaniem- Wieluń jest całkiem dobrze skomunikowany, co nie znaczy, że powinien być lepiej. Brakuje obwodnic. Na DK8 obwodnica powstanie pewnie szybciej niż S8. Gorzej z obwodnicą zachodnią. Wiem, że kiedyś były plany budowy obejścia miasta na drodze nr 45 ale co z tego pomysłu zostało - nie wiem. Jest za to nadzieja, że skróci się czas podróży z Wielunia na południe w stronę Katowic, bo powstanie obwodnica Krzepic i co ważniejsze A1 będzie omijać Częstochowę od zachodu.
Słyszałem, nie tak dawno temu, o planach budowy szlaku drogowego z Wielunia do Kalisza. Inicjatywa chyba samorządowa. Miało to polegać na modernizacji dróg powiatowych i budowie kilku nowych odcinków. To byłoby coś nowego i jak najbardziej godnego poparcia! O ile wygodniej można by dojechać do Poznania... Paweł może ten temat Cię zainteresuje? Wszedłeś już mocno w drogownictwo, może dowiesz się czegoś?
Wracając do tematu, nie jestem przeciwnikiem budowy S8 przez Wieluń (obwodnicą), ale uważam, że ze względów komunikacyjnych korzystniejszy będzie wariant północny, bo dzięki temu zyskamy całkiem nowe połączenie z tą znienawidzoną Łodzią i innymi miastami tego regionu. Przecież- mówię to po raz kolejny- DK8 nie zniknie, a być może przybędzie S8.
Nie spodziewam się, że zapaleni zwolennicy południowego wariantu S8 zmienią pogląd na tę sprawę, a szkoda, bo ten zapał mogli by wykorzystać na coś bardziej sensownego. Cóż, każdy ma prawo do własnego zdania. A ci, którzy nie zajęli jeszcze w tej sprawie stanowiska mogą je sobie wyrobić m.in. w oparciu o tę dyskusję.
Cytat:
Kolejny niepokojący fakt: GDDKiA miała już opracowany wariant południowy, wszystkie ekspertyzy już zostały wykonane, za wszystko zostało już zapłacone. I nagle okazuje się, że to wszystko zostało wyrzucone do kosza. Należy teraz wszystko robić od nowa, ponownie płacić za wykonaną już pracę. Czy nie jest to narażanie budżetu państwa na straty?
To prawda, to jest skandal! Niestety nie pierwszy i pewnie nie ostatni. Do wariantu północnego też robiono przymiarki już kilka lat temu. W 2004 r np. powstało Studium Trasowania Drogi Ekspresowej S-8. I pewnie wszyscy za to już zapłaciliśmy. Ciekawe, czy w przypadku wyboru północnego wariantu S8 okaże się ono jeszcze aktualne? Wątpię...
Chciałem tu zamieścić link do strony publikującej to Studium, ale okazało się, że zostało usunięte. Zatem chyba jest już nieaktualne. Kiedyś było to tutaj:
Dokument GDDKiA pochodzi z 3 stycznia 2008, podpisany został 10 stycznia 2008. Jak widać prace trwają nad południowym odcinkiem i to sądząc po harmonogramie są to prace bardzo intensywne. Z powyższego wykazu widać, że DK8 pobiegnie na północ os Sokolnik i Białej i połączona zostanie z obwodnicą Wielunia.
Alef, S8 i DK8 to dwie różne drogi. Mnie się zdaje, że w przetargu, o którym piszesz, mowa jest o czynnościach związanych z planami przebudowy istniejącej ósemki, a nie budowy S8. Być może ma to związek z tym projektem „bezpieczna ósemka”, czy jakoś tak...
http://www.drogizaufania....kie,58,85,0.php
Paweł napisał do Alefa:
Tutaj w 100% się z Toba zgadzam, tylko to było aktualne do czasu, kiedy Dyrektorem był Pan Kotlarek. Po zmienia Dyrekotara wszystko związane z południem zostało wyrzucone do kosza. Mam pisma z GDDKiA, które mówią, że postanowili zmienić wariant.
Paweł wygląda na to, że Ty też tracisz orientację w tym temacie...
Wykup działek pod S8 nastąpi, gdy zostanie zatwierdzony projekt budowlany tej drogi, a na to przyjdzie jeszcze poczekać...
Nawiasem mówiąc, przetarg ten jest dowodem na to, że o DK8 jeszcze nie zapomniano. Może więc niektórzy niepotrzebnie martwią się o los starej ósemki...
Ja rozumiem, że cokolwiek co bym tutaj nie napisał będzie źle, na wszystko znajdzie się riposta, na wszystko można powiedzieć "że jest mniej ważne", albo "że to nie powód". Ja rozumiem, że niektóre osoby już mają ułożone odpowiedzi na nie, że wszystko co powiem to będzie źle. Dziwi mnie, że kilka osób się dobrało w doborowe towarzystko i neguje wszystko co jest dobre dla Wielunia. No cóż można i tak. Ja nic na to nie poradzę. Każdy ma swoje poglądy i to jest piękne. Ja mam swoje poglądy, wy macie swoje poglądy. I ani ja nie przekonam was, ani wy nie przekonacie mnie. A zaśmiecanie forum, poprzez bezsensowane obrzucanie się argumentami nie ma sensu. Niech każdy skupi się na tym co robi, a że robi to dobrze, to nie wchodźmy sobie w droge. Ja będę walczył i S8 w wariancie południowym, wy mnie będzie krytykować, a życie toczy się dalej. Co z tego wyniknie - czas pokaże, czas też pokaże kto miał rację.
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2008-02-13, 10:23
Pawel, ale Ty po prostu nie czytasz co my do Ciebie piszemy - prosimy o podanie KONKRETNYCH korzyści dla WIELUNIA. Nie dla południowej części województwa, nie dla kraju, nie dla świata. Dla Wielunia i jego mieszkańców. A Ty ciągle piszesz ogólniki. Na nasze argumenty nie odpowiadasz wcale. Zdaję sobie sprawę z tego, że Ciebie nie przekonamy, ale od tego właśnie jest forum żeby dyskutować.
Jeśli natomiast wykupy ziemi o których pisze alef, mają na celu przebudowę DK8 i nie są powiązane z S8 to tym bardziej wariant północny będzie dla Wielunia korzystniejszy. Dojazd do S8 w kierunku zachodnim będzie wtedy omijał wioski i nie będzie w żaden sposób uciążliwy. Należałoby wtedy jeszcze wywalczyć przebudowę drogi do Złoczewa i będzie super. Choć obawiam się, że to jednak tylko marzenia
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 92 Skąd: Z LASU
Wysłany: 2008-02-13, 10:37
Paweł, nikt Ci nie odbiera prawa do własnego zdania. Ale w momencie gdy swoje poglądy chcesz narzucić innym, także mnie - to budzi mój sprzeciw, więc podejmuję dyskusję. No bo co mam zrobić, gdy mam inne zdanie na niektóre sprawy? Mam wyjść na ulicę i palić opony? Problem w tym, że Ty nie potrafisz dyskutować. Stawiasz warunek, albo przyjmę Twoją argumentację, albo mam wy.... do Sieradza. Dla Ciebie dyskusja to zaśmiecanie forum, poprzez bezsensowane obrzucanie się argumentami. Do tematu podchodzisz emocjonalnie, nie jesteś przygotowany merytorycznie do dyskusji. Nie potrafisz rzeczowo kontrować, a oponentów traktujesz co najmniej jak jakichś zdrajców, którzy zawiązali spisek i negują wszystko co jest dobre dla Wielunia.
Cytat:
Niech każdy skupi się na tym co robi, a że robi to dobrze, to nie wchodźmy sobie w droge.
Szczerze mówiąc, gdybyś był przygotowany i robił to co robisz w sprawie S8 dobrze i mądrze - to prawdopodobnie nie byłoby mnie w tej dyskusji, bo jak już napisałem, nie jestem przeciwnikiem południowego wariantu S8. Wojuj sobie zdrów, tylko nie pomyl drogi, o którą walczysz.
S8 w wariancie północnym czyli przez Łask, Zd. Wolę, Sieradz, Wieruszów. To jest korzystne także dla Wielunia. Po co w powiecie mają zostawac tony ołowiu po spalinach. Będziemy wystarczająco blisko. Żeby sie napic piwa /czyli korzystac z S8/ nie trzeba browaru kupowac /czyli miec S8 na swoim terenie/.
_________________ S. J. Lec
Czasami ciemno od skrzydeł anielich
Jeśli natomiast wykupy ziemi o których pisze alef (...) Dojazd do S8 w kierunku zachodnim będzie wtedy omijał wioski i nie będzie w żaden sposób uciążliwy.
Tutaj niestety jesteś w błędzie prowadzone wykupy mają za zadanie
poszerzenia pasa drogowego celem wyznaczenia lewo i prawoskrętów, ciągów pieszo-rowerowych. w celu poprawy bezpieczeństwa i spowolnienia ruchu zostanie także zwężona ... jezdnia (taki współczesny trend) Przebieg drogi się nie zmieni droga będzie przebiegała przez Białą itd....
Niestety obwodnica Wielunia będzie realizowana w najbardziej okrojonej wersji czyli będzie to jednojezdniowa (czytaj wąska) droga bez węzła na DW491.
Albert napisał/a:
że skróci się czas podróży z Wielunia na południe w stronę Katowic, bo powstanie obwodnica Krzepic i co ważniejsze A1 będzie omijać Częstochowę od zachodu.
Przynajmniej super dojazd do Katowic i co ważniejsze do lotniska "Pyrzowice" - obecnie nie jest najciekawiej, szkoda tylko że A1 będzie płatna
Albert napisał/a:
Gorzej z obwodnicą zachodnią.
to bardzo odległa inwestycja - mam nadzieję iż przyspieszy chociaż tzw obwodnica wschodnia. Włg pierwotnych planów obwodnica wschodnia i zachodnia miały stanowic pierścień (ang. ring ), jednak obwodnicę zachodnią wypchnięto daleko poza miasto.
http://wielun.biz/viewtopic.php?t=3824
Albert napisał/a:
Słyszałem, nie tak dawno temu, o planach budowy szlaku drogowego z Wielunia do Kalisza.
szkoda iż ta inciatywa na szczeblu gminno-powiatowym nie została wsparta przez samorząd wojewódzki - przez nadanie chocby po przebudowie szlaku statusu drogi wojewódzkiej (nadanie trzycyfrowego numeru drodze, nr taki łatwo można wygospodarowac)
ourson napisał/a:
.....drogi na Widawę i Łask. Więc dojazd do Łodzi mamy dobry...
Dobry jak nie wiem co... to po co nam S8 jak wystarczy wyremontować byle drogę gminną żeby uznać że dojazd jest dobry?
Niestety tego nie widac ale droga na Łask to droga wojewódzka (maksymalnie taki status może osiągnąc droga do Kalisza). Może Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi sobie o niej przypomni, póki co remontują fragmencik pod Widawą. Stan drogi fatalny.
ourson napisał/a:
S8 to tym bardziej wariant północny będzie dla Wielunia korzystniejszy.
S8 w wariancie północnym korzystniejszy dla Wielunia z pewnością nie jest (niezależnie w którym z dwóch wariantów S8 byłaby zrealizowana - skróciła by dojazd do rogatek Łodzi w podobnym stopniu) pod względem skomunikowania z Łodzią nakorzystniejszy byłby wariant tzw III (z pominięciem Sieradza i Zd. Woli) ze Złoczewa wprost do Łasku ale pod innymi względami niekoniecznie......
[ Dodano: 2008-02-27, 10:17 ]
Cytat:
NIK skontroluje S8
27-02-2008
Najwyższa Izba Kontroli zbada dokumentację Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na podstawie której wytyczono lokalizację trasy ekspresowej S8 w województwie łódzkim.
Jak mówi Małgorzata Pomianowska, rzecznik NIK, Izba początkowo przymierzała się do skontrolowania dokumentacji dotyczącej całości trasy, jednak w końcu zdecydowano, że obejmie ona tylko Łódzkie, gdzie dwa konkurencyjne warianty - łódzki i bełchatowski - podzieliły województwo i spowodowały protesty różnych środowisk. O kontrolę wnosili także posłowie z Sejmowej Komisji Finansów.
Przypomnijmy: w Łódzkiem w sprawie S8 wrze od czterech lat. Rząd Leszka Millera, a potem Marka Belki chciał przeprowadzić S8 przez Łódź, ale w 2004 r. posłom resort infrastruktury podesłał mapę z wariantem trasy przez Bełchatów i Wieluń. Mimo dwóch rozporządzeń Rady Ministrów z przebiegiem łódzkim, GDDKiA zleciła w zeszłym roku analizy wariantowe i okazało się, że lepszym, tańszym i bardziej racjonalnym wariantem będzie ten bełchatowski. Mimo to łodzianin Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, polecił GDDKiA realizować wariant łódzki. Sporny odcinek Walichnowy - Łódź - Autostrady A1 w 50 proc. sfinansowany zostanie przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Według Lecha Buchmana, doradcy technicznego łódzkiej delegatury NIK, kontrola powinna rozpocząć się w kwietniu. Potrwa 2-3 miesiące, tyle powinno trwać również formułowanie wniosków pokontrolnych, które w zależności od wagi, mogą wpłynąć nawet na ewentualną zmianę decyzji.
Marcin Darda - POLSKA Dziennik Łódzki
łodzianin Leszek Miller, łodzianin Marek Belka, łodzianin Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury - konflikt interesów, sędziego w takim wypadku można wyłączyc z procesu decyzyjnego z ministrem lub premiera trudniej (czytaj niemożliwe).
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2008-03-03, 22:41
NIK skontroluje S8
27.02.2008
Najwyższa Izba Kontroli zbada dokumentację Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na podstawie której wytyczono lokalizację trasy ekspresowej S8 w województwie łódzkim.
Jak mówi Małgorzata Pomianowska, rzecznik NIK, Izba początkowo przymierzała się do skontrolowania dokumentacji dotyczącej całości trasy, jednak w końcu zdecydowano, że obejmie ona tylko Łódzkie, gdzie dwa konkurencyjne warianty - łódzki i bełchatowski - podzieliły województwo i spowodowały protesty różnych środowisk. O kontrolę wnosili także posłowie z Sejmowej Komisji Finansów.
Przypomnijmy: w Łódzkiem w sprawie S8 wrze od czterech lat. Rząd Leszka Millera, a potem Marka Belki chciał przeprowadzić S8 przez Łódź, ale w 2004 r. posłom resort infrastruktury podesłał mapę z wariantem trasy przez Bełchatów i Wieluń. Mimo dwóch rozporządzeń Rady Ministrów z przebiegiem łódzkim, GDDKiA zleciła w zeszłym roku analizy wariantowe i okazało się, że lepszym, tańszym i bardziej racjonalnym wariantem będzie ten bełchatowski. Mimo to łodzianin Cezary Grabarczyk, minister infrastruktury, polecił GDDKiA realizować wariant łódzki. Sporny odcinek Walichnowy - Łódź - Autostrady A1 w 50 proc. sfinansowany zostanie przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Według Lecha Buchmana, doradcy technicznego łódzkiej delegatury NIK, kontrola powinna rozpocząć się w kwietniu. Potrwa 2-3 miesiące, tyle powinno trwać również formułowanie wniosków pokontrolnych, które w zależności od wagi, mogą wpłynąć nawet na ewentualną zmianę decyzji.
Sądze, że jeszcze troche poczekamy na ostateczną decyzje. Wg. mnie i tak S-8 będzie szło przez Wieluń i Bełchatów
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum